חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מעלת ציונו של הרש”ש (רבי שלום מזרחי דידיע שרעבי זלה”ה) בהר הזיתים

(יום ההילולא – י’ טבת)

קבלה היא ביד אנשי ירושלים, שהרש”ש בעצמו הבטיח לפני פטירתו, שאם יבואו להתפלל על קברו על כל צרה שלא תבוא, אם יתפללו בלב שלם ובתשובה, אין תפילתם חוזרת ריקם[1].

ובשו”ת כפי אהרן כתב אודות ציון הרש”ש בזה”ל: “אשרי איש אשר יחזק במעוזו, וכבר בעינינו ראינו כמה פלאים, כי הרבה אנשים גם מארצות רחוקות כשהיו בצרה ח”ו שלחו ע”י תלי-גראף נדבותיהם להתפלל וללמוד לשמם במקום הקדוש הזה ותיכף נענו ונצלו מצרתם.” עכ”ל[2].

וציון זה הינו חביב במיוחד על כמה מצדיקי הדורות[3].

למשתטחים על קברו, רצוי מאוד לקרוא את התפילה הנפלאה שהוא חיבר לאומרה אחרי תיקון חצות (כי אפשר לאמרה בכל שעות היום, וכל שכן על קברו)

מקורות:

[1] הג”ר סלמן מוצפי זלה”ה בספרו שפתי צדיקים עמ’ י”ג, בשם חכמי המקובלים. וכן הובאה מסורת זו בספר תולדות חכמי ירושלים ח”ג פרק ג’ עמ’ קי”ח.

[2] שו”ת כפי אהרן עזריאל, בהקדמה השניה להגהמ”ח זלה”ה. ושם האריך הרחיב בסיפור דברים שכאשר היה מוטל על ערס דווי, הוא ציווה ויעמוד לבני ביתו לילך להשתטח על קברו של הרש”ש זלה”ה ביום פקודת שנתו, ואח”כ בחצי הלילה נגלה אליו הרש”ש בחלום, והיה מבשר טוב שיתרפא, וכן היה, עיי”ש. וראה גם בספר פרי עץ הגן (למוהר”י קצין זצ”ל) ח”א עמ’ ס’, ובשו”ת קציני אר”ץ בהקדמה עמ’ ס”ט, עיי”ש.

[3] בדומה למה שכתבנו  אודות קברו של בעל האור החיים הק’, מובא בספר עוד יוסף חי לוי פרק ה’ שביום ההילולא של הרש”ש, הגה”צ רבי יוסף שלמה דיין זצ”ל היה משתטח על קבר מחצות הלילה ועד שקיעת החמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צור קשר

מזכירות:

סגולת מרן החיד"א זצ"ל להרמת המזל

הגאון ראש המוסדות שליט”א ביחד עם עשרות תלמידי חכמים מופלגים יעשו עבורכם סגולת החיד”א להקמת המזל, בעת פתיחת ההיכל.

בחסדי ה’ רבים נושעו מעל הטבע!

השאירו את הפרטים ובע”ה נחזור אליכם

הרב והאברכים בפתיחת ארון קודש