הרה"ג אליהו בחבוט לומד
Country: ארצות הברית

Question

Lately, I’ve been hearing a lot of talk about a world war, and I also have a cousin in the army inside Gaza, and we’re very worried about the whole situation. I wanted to know if there was any special prayer or segulah to say?

Answer

First of all, before we go to look for segulahs and prayers, we should know that after all, the reason for wars and events (even the difficult ones) is because Hashem wants to shock us in order to awaken us to return to Him, and as explicitly all this is stated at length in the verses in Parshat Ki T’ovah and Parshat B’chuketi, and everything out of His love for us as it is written, ” וידעת עם לבבך כי כאשר ייסר איש את בנו ה’ אלהיך מיסרך “[1] Because unfortunately, the reality is that many wake up to return to Hashem precisely in times of war and trouble, when we remember that we have no one to lean on but our Father in Heaven, and as the Sages said [2]: “Rabbi Yochanan said, Why were Israel compered to an olive? To tell us: just as an olive does not bring out oil only by smashing it, so as the jews do not return to their beneficiary only by suffering.” So, the first thing you need in order to be saved is simply to repent, each person from where he is to take a few steps forward to get closer to Hashem, “and t’eshuvah and righteousness and prayer pass the bad g’ezayrah.”

And after we have tried to awaken to do teshuvah as much as we can (and, if possible, to awaken others), then, as an addition, it is correct to also try to pray and segulahs, and especially that the prayers and segulahs we do not do only for ourselves, but for the entire nation of Israel, which is our duty to pray and do everything in our power to awaken mercy on the people of Israel.

The following are some segulot and prayers for protecting us, and our households, and the soldiers and security forces and the residents of the border, and all the people of Israel wherever they may be:

  1. A segulah for guarding in times of trouble or in times of great danger, from the chida Z”l[3]: reciting ninety-one times Psalm 91: “, and to recited twice the last verse (“אורך ימים ישביעהו” and 3).  And so is theorder: : וִיהִי נֹעַם אֲדֹנָי אֱלֹהֵינוּ עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנָה עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ: יֹשֵׁב בְּסֵתֶר עֶלְיוֹן בְּצֵל שַׁדַּי יִתְלוֹנָן: אֹמַר לַיהֹוָה מַחְסִי וּמְצוּדָתִי אֱלֹהַי אֶבְטַח בּוֹ: כִּי הוּא יַצִּילְךָ מִפַּח יָקוּשׁ מִדֶּבֶר הַוּוֹת: בְּאֶבְרָתוֹ יָסֶךְ לָךְ וְתַחַת כְּנָפָיו תֶּחְסֶה צִנָּה וְסֹחֵרָה אֲמִתּוֹ: לֹא תִירָא מִפַּחַד לָיְלָה מֵחֵץ יָעוּף יוֹמָם: מִדֶּבֶר בָּאֹפֶל יַהֲלֹךְ מִקֶּטֶב יָשׁוּד צָהֳרָיִם: יִפֹּל מִצִּדְּךָ אֶלֶף וּרְבָבָה מִימִינֶךָ אֵלֶיךָ לֹא יִגָּשׁ: רַק בְּעֵינֶיךָ תַבִּיט וְשִׁלֻּמַת רְשָׁעִים תִּרְאֶה: כִּי אַתָּה יְהֹוָה מַחְסִי עֶלְיוֹן שַׂמְתָּ מְעוֹנֶךָ: לֹא תְאֻנֶּה אֵלֶיךָ רָעָה וְנֶגַע לֹא יִקְרַב בְּאָהֳלֶךָ: כִּי מַלְאָכָיו יְצַוֶּה לָּךְ לִשְׁמָרְךָ בְּכָל דְּרָכֶיךָ: עַל כַּפַּיִם יִשָּׂאוּנְךָ פֶּן תִּגֹּף בָּאֶבֶן רַגְלֶךָ: עַל שַׁחַל וָפֶתֶן תִּדְרֹךְ תִּרְמֹס כְּפִיר וְתַנִּין: כִּי בִי חָשַׁק וַאֲפַלְּטֵהוּ אֲשַׂגְּבֵהוּ כִּי יָדַע שְׁמִי: יִקְרָאֵנִי וְאֶעֱנֵהוּ עִמּוֹ אָנֹכִי בְצָרָה אֲחַלְּצֵהוּ וַאֲכַבְּדֵהוּ: אֹרֶךְ יָמִים אַשְׂבִּיעֵהוּ וְאַרְאֵהוּ בִּישׁוּעָתִי: אֹרֶךְ יָמִים אַשְׂבִּיעֵהוּ וְאַרְאֵהוּ בִּישׁוּעָתִי
  2. And for those who do not have time to recite the aforementioned psalm ninety-one times, there is another segulah from the Book shemush Psalm Cohen: He will say the psalm “יושב בסתר עליון” (above) 3 times, and repeat the last verse (“אורך ימים ישביעהו”) 3 times, and then the psalm “שיר המעלות אשא עיני” (Psalm chapter 121) 3 times, and repeat the last verse (ה’ ישמור צאתך) 3 times.Then he will say: טוֹב לַחֲסוֹת בַּיהוָה מִבְּטֹחַ בָּאָדָם. טוֹב לַחֲסוֹת בַּיהוָה מִבְּטֹחַ בִּנְדִיבִים. כָּל גּוֹיִם סְבָבוּנִי בְּשֵׁם יְהוָה כִּי אֲמִילַם. סַבּוּנִי כִדְבוֹרִים דֹּעֲכוּ כְּאֵשׁ קוֹצִים בְּשֵׁם יְהוָה כִּי אֲמִילַם. לֹא יִתְיַצֵּב אִישׁ בִּפְנֵיכֶם פַּחְדְּכֶם וּמוֹרַאֲכֶם יִתֵּן יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ אֲשֶׁר תִּדְרְכוּ בָהּ כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר לָכֶם. יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ ה’ צוּרִי וְגֹאֲלִי. יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ שֶׁתַּעֲמֹד לִי וּלְכָל יוֹצְאֵי יְרֵכִי בְּסֵתֶר רַחֲמֶיךָ וּבְצֵל כְּנָפֶיךָ שֶׁלֹּא תּוּכַל שׁוּם בְּרִיָּה לְהַזִּיקֵנִי לֹא מִן הָעֶלְיוֹנִים וְלֹא מִן הַתַּחְתּוֹנִים לֹא בַּגּוּף וְלֹא בְּנֶפֶשׁ מֵעַתָּה אָמֵן סֶלָה
  1.  Read 12 times Psalm 20 of Psalms[4]: : .
  2. [4]: לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד: יַעַנְךָ יְהֹוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב: יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ: יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה: יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא: נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהֹוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ: עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהֹוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ: אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר: הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד: יְהֹוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ טוֹב לַחֲסוֹת בַּיהוָה מִבְּטֹחַ בָּאָדָם. טוֹב לַחֲסוֹת בַּיהוָה מִבְּטֹחַ בִּנְדִיבִים. כָּל גּוֹיִם סְבָבוּנִי בְּשֵׁם יְהוָה כִּי אֲמִילַם. סַבּוּנִי כִדְבוֹרִים דֹּעֲכוּ כְּאֵשׁ קוֹצִים בְּשֵׁם יְהוָה כִּי אֲמִילַם. לֹא יִתְיַצֵּב אִישׁ בִּפְנֵיכֶם פַּחְדְּכֶם וּמוֹרַאֲכֶם יִתֵּן יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ אֲשֶׁר תִּדְרְכוּ בָהּ כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר לָכֶם. יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ ה’ צוּרִי וְגֹאֲלִי. יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ שֶׁתַּעֲמֹד לִי וּלְכָל יוֹצְאֵי יְרֵכִי בְּסֵתֶר רַחֲמֶיךָ וּבְצֵל כְּנָפֶיךָ שֶׁלֹּא תּוּכַל שׁוּם בְּרִיָּה לְהַזִּיקֵנִי לֹא מִן הָעֶלְיוֹנִים וְלֹא מִן הַתַּחְתּוֹנִים לֹא בַּגּוּף וְלֹא בְּנֶפֶשׁ מֵעַתָּה אָמֵן סֶלָה
  3.  4. Saying the Seder of 42 Travels
  4. Saying the “a’kaydot yitzchak” seven times in a row, which has a very great power to sweeten the laws (the Kabbalist Moharar Avraham Hamuy z”l[5])
  5. Segulah to subdue Israel’senemies: remembering the deed of Balak and Bilaam and the prayer that Maran h’chidah corrected for it.
  6. Another segulah, very powerful, to subdue Israel’senemies: reciting the verses “Bring Gentiles closer to hear” (see Ateret Mordechai, pp. 193 onwards)
  7. To subdue the enemies, to say the verseתִּפֹּל עֲלֵיהֶם אֵימָתָה וָפַחַד בִּגְדֹל זְרוֹעֲךָ יִדְּמוּ כָּאָבֶן עַד יַעֲבֹר עַמְּךָ יְהֹוָה עַד יַעֲבֹר עַם זוּ קָנִיתָ: [6]. And to say it backwards
  8. A prayer for time of war from Maran Hchida Z”l
  9. A prayer for wartime from Meran Rabbeinu Ovadia Yosef z”l
  10. The verses of Maran Hchida awaken the grace of the Lord (ראשי תיבות י-ה-ו-ה):יְהִי חַסְדְּךָ יְהֹוָה עָלֵינוּ כַּאֲשֶׁר יִחַלְנוּ לָךְ: הַרְאֵנוּ יְהֹוָה חַסְדֶּךָ וְיֶשְׁעֲךָ תִּתֶּן לָנוּ: וַאֲנִי בְּחַסְדְּךָ בָטַחְתִּי יָגֵל לִבִּי בִּישׁוּעָתֶךָ אָשִׁירָה לַיהֹוָה כִּי גָמַל עָלָי: הִנֵּה אֵל יְשׁוּעָתִי אֶבְטַח וְלֹא אֶפְחָד כִּי עָזִּי וְזִמְרָת יָהּ יְהֹוָה וַיְהִי לִי לִישׁוּעָה
  11. 12. Rabbeinu Rashash Prayer: לְעוֹלָם יְהָוְהָ דְּבָרְךָ נִצָּב בַּשָּׁמָיִם (י”ב פעמים, ולכוין בניקוד שבשם השם) יהי רצון מלפניך יְהָוְהָ או”א שתעשה למען רחמיך ולמעך שמך הגדול הנכתב ואינו נקרא שנתכוונתי בו, שתצילנו לנו ולנשותינו ולבנינו ולבנותינו ולכל הנלוים אלינו ולכל ישראל אחינו, מכל רע, וממשחית ומגפה, ומכל צרה וצוקה ויגון ואנחה, ומכל חולי ומחלה. ולמען השם הקדוש המתפשט ממאור המרכבה התחתונה (אָלָדָ) וכשהוא כלול עם מקורו (אֶהְיֶה – אֶאָהְלָיֶדָה), שתבטל ברחמיך המרובים ובחסדיך הפשוטים, מעלינו ומעל כל בני ביתינו ומעל כל ישראל אחינו, כל גזרות קשות ורעות, ויסכרו פיות כל המקטרגים והמשטינים עלינו ועליהם. אנא בכח השם הקדוש המתפשט ממאור המרכבה העליונה (קָרַעְ) וכשהוא כלול במקורו (יְהֹוָהִ – יְקָהֹרַוָעְהִ) שתבטל ברחמיך הרבים ובחסדיך הפשוטים מעלינו ומעל כל בני ביתנו ומעל כל ישראל אחינו, כל המקטרגים והמשטינים, וכל גזרות קשות ורעות, ושנאת חינם, ותפרנסנו בשפע גדול בהיתר ולא באיסור, ולא ישלוט בנו עין הרע, ותצליחנו בלימודינו ובכל מעשה ידינו, אמן נצח סלה ועד.
  12. The prayer of the ancient manuscript to arouse mercy for the annulment of the decrees, to say only those who have been baptized at the baptism of Ezra:נָא גִּבּוֹר, דּוֹרְשֵׁי יִחוּדֶךָ, כְּבָבַת שָׁמְרֵם (נג”ד יכ”ש). ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד. יהי רצון שברוב רחמיך ובזכות השם הקדוש (לכוין ולא להוציא בפה: נג”ד יכ”ש)החקוק על כסא הרחמים, שתבטל מעלינו ומעל כל עמך בית ישראל בכל מקום שהם כל גזירות קשות ורעות. אמן נצח סלה ועד
  1. Saying Seder ‘alaynu leshabach’ straight and reverse 7 times, which Rabbeinu HaArizal[7] wrote about it, that it is “a wonderful segulah from every trouble and distress,” that is, to be saved from all trouble and distress, especially if we say in the rosh chodesh.
  2. 15. “Whoever recites these verses shall be saved from all trouble”[8]: יְהִי כְבוֹד יְהֹוָה לְעוֹלָם יִשְמַח יְהֹוָה בְּמַעֲשָיו: יְהִי שֵׁם יְהֹוָה מְבוֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם: הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ: רוּמָה עַל הַשָּׁמַיִם אֱלֹהִים עַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ:

16.3 Verses are very capable of keeping[9]: אַתָּה סֵתֶר לִי מִצַּר תִּצְּרֵנִי. רְנֵּי פַלֵּט תְּסוֹבְבֵנִי סֶלָה: בִּטְחוּ בַיהֹוָה עֲדֵי עַד. כִּי בְּיָהּ יְהֹוָה צוּר עוֹלָמִים: יְהֹוָה עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן. יְהֹוָה (יפסיק מעט) יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם

  1. Readingthe letter of rabbi shimshon from Ostropoli, even if not on the eve. of Passover (and all the more so on the eve of Passover).
  2. He shall pray and ask in favor of the holy names that come out of the verse: “אֵלֶּה אֶזְכְּרָה וְאֶשְׁפְּכָה עָלַי נַפְשִׁי כִּי אֶעֱבֹר בַּסָּךְ אֶדַּדֵּם עַד בֵּית אֱלֹהִים בְּקוֹל רִנָּה וְתוֹדָה הָמוֹן חוֹגֵג “[10].

And for everything, since at last these wars are part of the last time before the coming of the Messiah, we must also remember the article of the Sages[11]: “What will a man do and save himself from the sabotage of the Messiah? – will deal with Torah and charity.” He will also make sure to observe the Friday night meal matzah in elegance (in which he was also saved from the last days before the coming of the Messiah, as the Rama wrote from Pano z”l[12]).

And indeed, even if there were no signs of the Messiah, there is nothing like the right of Torah study to protect, as the Sages said in Tractate Sota 21. that the Torah protects and helps, and therefore it will be said to the credit of the yeshiva and Avrachim that they deploy a spiritual “Iron Dome” on the entire nation of Israel wherever they are. But of course it is always worthwhile to add, each one for himself to set times for the Torah, and you have no greater segulah than to be saved from any danger.

And the Guardian of Israel may His name be blessed, may He have mercy and compassion on all His people Israel, and will watch over us as with grace and mercy, and will call the captives Dror, and redeem us for eternal redemption soon in our day Amen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

PLEASE NOTE*

Attention: You should not learn from one case to another, each case must be analyzed individually. Generally speaking, it's always best to have contact with a Rabbi in person, not just virtual contact. Note that where there is a local Rabbi("Mara Deatra"), one should ask him. The answers are under the responsibility of the rabbi who responded, and not under the responsibility of the website and/or the Head of the Institution.

Advertise Here!
All proceeds are sacred To the Birkat Avraham organization. Also excellent charity, Advertising is also profitable for your business.

Didn't find an Answer?

Ask The Rabbi

Share us for friends

Last Articles

Contact Us

Secretariat

צור קשר

מזכירות:

The segulah of the Chidah ztz"l to raise luck

The Chief Rabbi of the Institute, together with dozens of Torah sages, will perform the Chidah’s segulah for you to raise your “Mazal” (luck, destiny), at the time of the opening of the Aron HaKodesh.

With Divine kindness, many were saved from their problems with this segulah!

Leave your details and we will return to you

הרב והאברכים בפתיחת ארון קודש