כן נפסק להדיא בשו”ע או”ח סי’ תרפ”ה סע’ ז’, דאחרי שכתב שפרשת פרה ופרשת זכור הם דאורייתא, כתב וז”ל: “לפיכך בני הישובים שאין להם מנין צריכים לבא (טז) למקום שיש מנין בשבתות הללו כדי לשמוע פרשיות אלו שהם מדאורייתא”. ומקורו טהור משו”ת תרומת הדשן סי’ ק”ט. וכתב לבאר בשער הציון סק”ה שאמנם התרומת הדשן גופיה כתב דמה שיש להצריך שקריאת פרשת זכור תהיה במנין, אינו מדאורייתא (ורק עצם חובת הקריאת היא דאורייתא), מ”מ כיון שחכמים תיקנו באופן ועיקר המצווה היא דאורייתא א”כ יש חיוב גמור להגיע לעיר לשמוע פרשת זכור גם לאלו שמתגוררים בישובים. וכ”כ בשו”ת תורת חסד מלובלין סי’ לז אות ה’. וע”ע בשו”ת יביע אומר ח”ח חאו”ח סי’ ד”ן אות ט”ז ואכמ”ל.
Consejos (halájicos) para la ceremonia nupcial
Consejos (halájicos) para la ceremonia nupcial A pedido, siguen algunos puntos de leyes y costumbres (y algún “segulot”) que pueden