(יש להשתמש אך רק לצורכי עבודת ה’, ואם משתמשים לדברים אחרים עלול להזיק חס ושלום)
- מספר מדרש תלפיות: ישים כף יד ימינו (הפוכה באופן שהאגודל כלפי מטה) על מצחו (וי”א להעביר על המצח), ויאמר ג’ פעמים: הָשִׁיבָה לִּי שְׂשׂוֹן יִשְׁעֶךָ וְרוּחַ נְדִיבָה תִסְמְכֵנִי:
- מהחיד”א ובעל הפלא יועץ (לומר אחרי תפילת שחרית): הַאֲזִ֥ינוּ הַשָּׁמַ֖יִם וַאֲדַבֵּ֑רָה וְתִשְׁמַ֥ע הָאָ֖רֶץ אִמְרֵי-פִֽי: יַעֲרֹ֤ף כַּמָּטָר֙ לִקְחִ֔י תִּזַּ֥ל כַּטַּ֖ל אִמְרָתִ֑י כִּשְׂעִירִ֣ם עֲלֵי-דֶ֔שֶׁא וְכִרְבִיבִ֖ים עֲלֵי-עֵֽשֶׂב: כִּ֛י שֵׁ֥ם יְהוָ֖ה אֶקְרָ֑א הָב֥וּ גֹ֖דֶל לֵאלֹהֵֽינוּ: יהי רצון מלפניך, ה’ אלהינו ואלהי אבותינו, שתעשה למען רחמיך ולמען קדושת פסוקים אלו והשמות הקדושים שבהם, ותִתננו לחן ולחסד ולרחמים בעיני כל רואינו, ויהיו דברינו נשמעים לעבודתך, ויהיו כל מעשינו לשם שמים, ותצליחנו בלמודנו ובכל מעשה ידינו, וכל אשר נפנה נשכיל ונצליח לעבודתך וליראתך, אכי”ר.
- מהרמב”ן (מובא בחיד”א ועוד): יאמר “מִגְדַּל עֹז שֵׁם יְהֹוָה בּוֹ יָרוּץ (יכוין שהוא בגי’ שד”י, והוא ר”ת שומר דרך יהוה, ולא יוצאי מהפה) צַדִּיק וְנִשְׂגָּב”
- מהחיד”א ורבי חיים פלאג’י ושבט מוסר, עפ”י האריז”ל: יאמר עשר פעמים (וי”א ז’ פעמים, וי”א ג’ פעמים, וי”א שנים מקרא ואחת תרגום): וְנֹ֕חַ מָ֥צָא חֵ֖ן בְּעֵינֵ֥י יְהֹוָֽה:
- מוהר”א חמוי ב”ימלט נפשו”: אמירת “פתח אליהו” (שמופיע בסידורים לפני תפילת שחרית) מסוגל למציאת חן ולהצלחה.
- רבינו אברהם בעל האשכול (ומובא ג”כ בכף אחת, וכתב לעשות כן קודם שיעמוד בפני השליט): לומר י”ז פעמים אמתלאי בת כרנבו. [ובספר אוצרות מלאכים כתב להגיד גם אמו של המן ז’ פעמים: אמתלאי בת עורבתי. ומוהר”א חמויי כתב לומר כך: דוד המלך ע”ה בן ישי ושם אמו ניצבת בת עדאל ח”י פעמים].
- ממרן החיד”א ב”כף אחת”: אם הוא לצרכי ציבור, יכוין שמתעסק לשם שמים. וזו סגולה גדולה למציאת חן ולהצלחה. [ובשם הרב מרדכי אליהו מובא לומר לפני כל עשיה, דמועיל להצלחה: לשם יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה, ריבון העולמים הצליח דרכי כִּי מִמְּךָ הַכֹּל וּמִיָּדְךָ נָתַנּוּ לָךְ].
למפתח כל הסגולות לפי סדר הנושאים, ראה כאן.