חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שטר היתר עיסקא – בין שני צדדים

שטר היתר עיסקא – בין שני צדדים

 

אנו החתומים מטה

 

צד א’:   שם ____________________ ת.ז. _______________ מכתובת __________________

בעל חנות/חברה/עמותה/עסק___________________________  בכתובת ______________________.

צד א’:   שם ____________________ ת.ז. _______________ מכתובת ___________________

בעל חנות/חברה/עמותה/עסק____________________________  בכתובת ______________________.

 

מודיעים ומתחייבים בזאת כדלהלן:

  1. כל ענייני הכספים שנעסוק בהם ו/או שיעסקו בהם באי כוחנו, בין באופן פרטי, בין עבור העסק/החנות/עמותה/חברה וכדו’, בכל מקום שהוא, מול כל אדם או חברה או עסק או גוף שהוא ובאי כוחם. הן בכספים שאתן לאחרים, או שאחרים חייבים לי, הן כספים שאקבל מאחרים או שאני חייב להם, בכללם כל סוגי אשראי ופקדונות כולל התחייבויות, ערבויות, שעבודים, משכנתאות, חסכונות, תשלומים מסוגים שונים על כל הסוגים והאופנים. כמו כן כל ענייני קבלת שירותים מכל סוג שהוא, או קבלת מוצרים על דרך השאלה השכרה מכירה או שאר דרכים.

בכל אופן שיש בהם חשש רבית מכל סוג איסור שהוא, אף אם מוזכר באיזה שטר או קבלה וכדומה לשון הלוואה או רבית, או תשלום עבור חפץ ו/או מוצר, או שאר יתרות חוב וכדומה, כל אלו יהיו ביד החייב (בין אם אני החייב ובין אם אחרים חייבים לי) בתורת עיסקא כפי שיפורט להלן, ואין בכוח שום כתב בכדי לבטל תוקף שטר זה המעיד שעל החוב חלו דיני עיסקא.

  1. העסקה תהיה כתיקון חז”ל כדלהלן: כל הכספים לסוגיהם כפי הנ”ל, יהיו בידי המקבל ו/או החייב, בדרך זו, שברווחים יהיה חלקו של המקבל מחצית מן הריווח, ובהפסדים ישא המקבל בארבעים וחמשה אחוזים מן ההפסד, והנותן ישא בחמישים וחמשה אחוזים מן ההפסד. בחלק הנותן יהיה על המקבל אחריות לגניבה ואבידה כשומר שכר.
  2. ככל שנעסוק בעסקים שאין בתנאי היתר זה כדי לבטל מהם איסור רבית, או שלפי מהות עסקיו של המקבל ברור מראש שלא יגיע לחלקו של הנותן הסך המוסכם הנזכר להלן, במקרה זה, תנאי ההתעסקות בעסקים אלו יהיו בתורת פקדון, ויהיה כולו פקדון בידי המקבל, ועל המקבל יהיה אחריות לגניבה ואבידה כשומר שכר, והריווח לאחר ניכוי ההצמדות יהא לנותן תשעים אחוזים ולמקבל עשרה אחוזים. במידה וגם בזה אין בכדי לבטל איסור ריבית, אז לא יהיה על המקבל רק חיובי פשיעה, והריווח לאחר ניכוי ההצמדות יהא לנותן תשעים אחוזים ולמקבל עשרה אחוזים. במידה וגם בזה אין בכדי לבטל איסור רבית, יקבל המקבל לשכר טרחתו דולר אחד .
  3. המקבל בין בתורת עיסקא בין בתורת פקדון יעסוק בדמי העיסקא בכל עסקיו המותרים הטובים והמובחרים ביותר לטובת העיסקא, בין בעסקיו הקיימים, בין בעסקים שמכאן ולהבא, ותמורת המעות או החוב יקנה הנותן חלק בנכסיו ובעסקיו הטובים והקיימים של המקבל, באופן היותר מועיל. החלק היחסי בעסקים ייקבע על פי שומת שלושה בקיאים שהם רואי חשבון מוסמכים, יראי שמים ובעלי ניסיון בניהול עסקים שזהותם תקבע ע”י הנותן, ושומת הנכסים תהיה על ידי שלושה שמאי מקרקעין מוסמכים ויראי שמים [להלן “הבקיאים”]. פרטי העסק או הנכס שהנותן יהיה שותף בהם, ייקבע על ידי הבקיאים לפי הכדאיות הצפויה בשעת התחלת העיסקא ולאחר מכן ייקבע שוב בשעת רכישת כל עסק או נכס חדש על ידי המקבל לפי מה שהיה צפוי בשעת הרכישה. חלות הקנין של הנותן בנכסיו ועסקיו של המקבל יהיה באמצעות הכסף שיתן הנותן למקבל או בכל דרך אחרת שדרכה יכול הקנין לחול. כתיבת שטר לא תעכב חלות הקנין.
  4. כל האמור לעיל הוא אפילו אם העיסקא תבוצע רק למטרה מיועדת ומסויימת, שלמרות התנאי האמור במסמכים, הננו מסכימים כי מי שבידו העיסקא יעסוק בכל עסקיו לטובה בכסף הנ”ל וכן יקנה כל נכס לפי התנאים הנ”ל .
  5. חובת ההוכחה תהיה על המקבל, שידרש להוכיח שנהג ועסק בנאמנות בדמי העיסקא כתקנת מהר”ם, ולא יהא נאמן על הפסד הקרן כי אם בעדים כשרים ונאמנים על פי דיני ישראל, ולא יהא נאמן שאין לו נכסים נוספים שנשתעבדו להעיסקא, וכן לא יהא נאמן על הריוח או אי הריוח או על התקופות הרווחיות, אלא לאחר שיעמוד בכל התנאים דלהלן: המקבל ייתן רשימה מדויקת של כל נכסיו ועסקיו שהיו לו בהם חלק משעת התחלת העיסקא ופירוט כל הרווחים וההפסדים שהיו לו במשך כל התקופה עם פירוט התאריך המדויק של כל רווח או הפסד והסבר מפורט על כל הפסד שהיה, עם תצהיר חתום בפני עורך דין על אמיתות הפירוט וההסברים במלואם.
  6. נוסף לכך, יישבע המקבל שבועה חמורה על אמיתות כל הפירוט וההסברים שבועה על פי דיני התורה בבית דין רבני עליו יסכים הנותן. ככל שיש הסכם בוררות על בית דין מסוים בהתקשרות הצדדים תהא השבועה בפני ביה”ד שנברר וככל שהוסכם על בורר יחיד מסוים תהא השבועה בפני בית דין שיוסמך לכך על ידי הבורר. במידה וביה”ד או הבורר המוסכם לא יהיה מוכן להשביע, יהיה הנותן רשאי להשיג בית דין אחר הקרוב ביותר בעולם שיהיה מוכן שהמקבל יישבע בפניו ואפילו שלושה תלמידי חכמים שאינם בית דין קבוע המוכנים להתוועד יחד לצורך קבלת השבועה. ככל שהנותן לא ישיג שום בית דין, יהיה הנותן מוכרח להסתפק בהצהרה או הן צדק או תקיעת כף, החמור מביניהם קודם.
  7. כמו כן, יצרף המקבל את כל המסמכים הנוגעים לעסקיו ולנכסיו שבידו, או שאמורים להיות בידו ואת כל ספרי החשבונות שבידיו וכל הרישומים והדוחו”ת. המסמכים והדוחו”ת יועברו לעיון הבקיאים האמורים לעיל וככל שיימצא סתירה בין המסמכים וספרי החשבונות לבין הפירוט וההסברים שעליהם נשבע או הצהיר המקבל, או שיסתבר בעיני ביה”ד או בעיני הבקיאים האמורים לעיל שיש חוסר דיוק בפירוט או בהסברים, תיפסל שבועתו או הצהרתו של המקבל ונאמנותו בכל האמור לעיל. הוצאות בירור הרווחים וההפסדים על ידי בית דין ועל ידי המומחים, יחולו על המקבל, ככל שאין בכך איסור ריבית .
  8. יובהר שאין בהצגת המסמכים, ספרי החשבונות, דוחו”ת ומסמכים בנקאיים או מהרשויות, ראיות שיש בהם כדי לפטור מעדים ומשבועה, ושום אומדנא או מיגו ואפילו מיגו דאי בעי שתק לא יועילו לפטור את המקבל משבועה, למעט עדות כשירה ונאמנת על פי דיני ישראל. גם יורשי המקבל לא יהיו נאמנים בלא שבועת ברי מידיעה אישית על הרווחים ובלא עדים על הקרן וככל האמור לעניין המקבל עצמו. ככל שאין אפשרות הלכתית לפסול את נאמנות המקבל וב”כ מכוח מיגו, ייפסל נאמנות המקבל וב”כ בטענות שהמיגו בא מכוחן. וככל שיש צורך לתת נאמנות לנותן כדי לפסול מיגו של המקבל וב”כ או טענה מדין ‘טענינן ליורשים’, ניתנת בזאת נאמנות לנותן נגד המקבל וב”כ, בכל טענה שמן הצורך לתת לנותן נאמנות על פי האמור לעיל. בעסקים בהם המקבל אינו מתעסק בעצמו תהא שבועת המתעסק בהם מועילה כשבועת המקבל עצמו ובתנאי שאין פשיעה או שינוי מדעת הנותן במסירת הכסף לידי מתעסק אחר.
  9. עוד הוסכם, שאם יתן המקבל לנותן עבור חלקו בריווח כפי שיוסכם ביניהם, במפורש או במשתמע או בדרך של מנהג, בין אם מדובר באחוזים קבועים ובין אם מדובר בהפרשי הצמדה לסוגיהן, הטבות ומענקים, או כל טובת הנאה שיש בה חשש ריבית, אזי יהא פטור מחובת ההוכחה, והריווח יהא לו לבדו.
  10. כמו כן הותנה, שכל תשלום או הטבה שתנתן לפני ההתעסקות, לא יהא נחשב כי אם כתשלום על החשבון, שבמידה ויתברר שעל פי תנאי העיסקא אין המקבל חייב בתשלום זה, ינוכה סכום התשלום מהקרן.
  11. עוד הותנה, שאם יתעכב הפרעון אחרי הזמן שנקבע בין הצדדים, אזי תמשיך העיסקא לפי התנאים הנ”ל עד לפירעון המושלם.
  12. הוסכם, שבאופן שיותנה לשלם תשלומים מזמן לזמן, הרי בכל זמן תשלום נגמרת העיסקא, ואם ממשיך המקבל להחזיק הכסף, תתחיל עיסקא נוספת על פי התנאים שבשטר זה.
  13. כל האמור בשטר זהו מהווה החלטה גמורה ומחייבת אותי ואת העסק שבבעלותי. גם במידה ומסיבה כל שהיא לא היה מודע המקבל או הנותן לשטר היתר עיסקא זה, יהיו נוהגים בו תנאי עיסקא כפי תנאי שטר זה, למען הסר ספק יובהר כי שטר זה מהווה חלק בלתי נפרד מההתקשרות החוזית המחייבת שלי ושל העסק או החברה שבבעלותי ומחייב על פי החוק ועל פי כל דין משפטי.
  14. לשון השטר נוסח בלשון זכר יחיד, ומשמעותו גם לזכר גם לנקבה ליחיד ולרבים.
  15. כל הנזכר לעיל, נעשה בקנין סודר וקנין אגב קרקע בפני בית דין חשוב באופן המועיל ע”פ תורתינו הקדושה, וכתקנת חז”ל, והכל שריר וקיים.

לראיה באנו על החתום

בתאריך        ____________________________

חתימה_________________________________  חתימה_________________________________

   צד א’                                                                       צד ב’

 

[נוסח זה מבוסס על שטר היתר עסקה ברית פנחס ועל שטרות עסקה נוספים]

למפתח כל הסגולות לפי סדר הנושאים, ראה כאן.

זקוק לתפילה מיוחדת?

כ-70 רבנים אברכי הכולל יתפללו עבורכם לאחר סדר שלם של לימוד תורה בהתמדה, בתפילה מיוחדת עם כוונות עפ"י הסוד.
וראינו בזה ישועות גדולות בחסדי ה'.
נא לפנות למזכירות המוסדות בטל. 0584436669

?In need of a special prayer

You can have close to 70 talmidei chachamim praying for you after a full and intense learning session with distinctive kabbalistic prayers.
And with G-d's kindness, you will see great salvations!
Call the office now: (972)584436669

באדיבות, מוסדות ברכת אברהם © כל הזכויות שמורות למוסדות ברכת אברהם

צור קשר

מזכירות:

סגולת מרן החיד"א זצ"ל להרמת המזל

הגאון ראש המוסדות שליט”א ביחד עם עשרות תלמידי חכמים מופלגים יעשו עבורכם סגולת החיד”א להקמת המזל, בעת פתיחת ההיכל.

בחסדי ה’ רבים נושעו מעל הטבע!

השאירו את הפרטים ובע”ה נחזור אליכם

הרב והאברכים בפתיחת ארון קודש