(מספרו “לשון חכמים”)
קודם ילמד “קל וחומר” זה, כי יש בלימוד “קל וחומר” זכות מיוחד לרפואה: לא יטול אדם אם על בנים אפי’ לטהר את המצורע, ומה אם מצוה קלה שהיא כאיסר אמרה תורה למען ייטב לך והארכת ימים, קל וחומר על מצות חמורות שבתורה.
יהי רצון מלפניך ה’ אלקינו ואלקי אבותינו, שתעשה למען רחמיך וחסדיך, ולמען לימוד קל וחומר אשר אמרתי, ולמען מדת “אל” שהיא מדה ראשונה משלש עשרה מדות רחמים, ולמען תפלת משה עברך שהתפלל ואמר לפניך: אל נא רפא נא לה, ולמען סוד התפילה הזאת ושמות הקודש הרמוזים בה ומצורפים בה, תחוס ותחמול ותרחם על עבדך (פלוני בן פלוני) ותרפאהו רפואה שלימה רפואת הנפש ורפואת הגוף, והעלה ארוכה ומרפא לכל תחלואיו ולכל מכותיו, ותתן לו כח וביראות וחוזק ואומץ בכל איבריו וגידיו, ותרחמהו ותחייהו חיים ארוכים טובים ומתוקנים, ותברכהו לחיים טובים ולשלם, כי אל רופא רחמן ונאמן אתה. יהיו לרצון אמרי פי וכו’.