שאלה: מותר לאדם שלא נזהר באיסור ייחוד לעלות שליח ציבור?
תשובה: אם יודע שאסור להתייחד ואעפ”כ ממשיך לעבור באיסור ייחוד, אין להעלותו שליח ציבור אפילו באופן מזדמן עד שישוב בתשובה.
מקורות: ע”פ המ”ב (סי’ (נג ס”ק יד).
מותר לאדם שלא נזהר באיסור ייחוד לעלות שליח ציבור?
אם יודע שאסור להתייחד ואעפ”כ ממשיך לעבור באיסור ייחוד, אין להעלותו שליח ציבור אפילו באופן מזדמן עד שישוב בתשובה.
מקורות: ע”פ המ”ב (סי’ (נג ס”ק יד).
מקורות: ע”פ המ”ב (סי’ (נג ס”ק יד).
לתשומת לב הגולשים:
אין ללמוד הלכה ממקרה אחד למקרה אחר, אלא על כל מקרה לגופו יש לשאול שוב ולקבל תשובה ספציפית, כיון שהדין עלול להשתנות בשל שינויים קלים בנידון. ובאופן כללי, עדיף תמיד ליצור קשר אישי עם רבנים, ולברר את ההלכות פנים אל פנים, ולא להסתפק בקשר וירטואלי ו\או טלפוני.
כל התשובות הינם תחת האחראיות הבלעדית של הרב המשיב עצמו, ולא באחראיות האתר ו\או ראש המוסדות.
מאמרים אחרונים
הרב אליהו ברכה א. איסור הרהור בדברי תורה במקום מטונף א. בגמרא ברכות (כד:) תלמיד חכם אסור לו לעמוד
סדר חנוכת הבית מחולק לעשרה לומדים כל אחד עמוד נפרד בנוסף היהי רצון שכתב מרן החיד”א זיע”א וכן קיצור הלכות
נידונים, בירורים, סיפורים ומשלים בענייני דגים
לכבוד חודש אדר אשר סמלו הוא ‘מזל דגים’, ולא לחינם נקרא בלשון רבים, יען יש שני אדרים בשנה מעוברת, והשנה
הרה”ג אליהו ברכה הריגת חפים מפשע במלחמה נשאלתי כמה פעמים ובפרט לאחרונה שנת תשפ”ד באשר ביום שמחת לבנו בתורה הקדושה
הלכות ומנהגים פורים קטן התשפ”ד – 2024 ביום י”ד וט”ו שבאדר ראשון (הנקרא “פורים קטן”), אין נפילת אפיים בכל המקומות,
כיצד מברכים ? דיני ברכות על פי פסקי מרן הגרע”י זצוק”ל
כיצד מברכים ? דיני ברכות על פי פסקי מרן הגרע”י זצוק”ל תוכן העניינים סימן רב – דיני ברכת פירות האילן
בטח יעניין אתכם!
אבדה שיש בה סימן ועבר הרבה זמן והבעלים התייאשו
מקורות ונימוקים: בגמרא בבא מציעא דף כ”ו: איתא, אמר רבא ראה סלע שנפלה נטלה לפני יאוש על מנת לגוזלה עובר
סגולות נגד כישופים, והאם בכלל יש לחשוש לכישוף?
האם לחשוש לכישופים בראש ובראשונה, אל תמהר להחליט שנעשה בך דבר כישוף, כי עפ”י רוב אין אלו אלא פחדים ודמיונות,
מקורות ונימוקים: האיסור לשקר ויקרא פרק י”ט פסוק י”א, “לא תכחשו ולא תשקרו איש בעמיתו”. שמות כ”ג “מדבר שקר תרחק”
מקורות ונימוקים: במשנה בכתובות דף צ’. איתא, מי שהיה נשוי שתי נשים ומת הראשונה קודמת לשניה ויורשי הראשונה קודמין ליורשי
למסור את עצמו לשבי במקום חבירו
מקורות: במסכת הוריות (יג.), האיש קודם לאשה להחיותו, והוא הדין ת”ח ועם הארץ הת”ח קודם כמבואר שם, ואף שאמרו שם
מקורות והרחבת העניין המבט התורני מצד ההיבט הבריאותי א. כפתיחה לדברים, ראוי לציין שהרמב”ם בחיבורו ‘הנהגת הבריאות’ (אות ז) ממליץ
האם בית המקדש נבנה בגבול בין שני שדות האחים האוהבים ?
ביאורים ומקורות מקורות סיפור זה במאתיים שנה האחרונות הנה סיפור זה הפך לאגדה יהודית פופולארית בשנים האחרונות, ומסופר בכל מיני
נשיאת נשק בבית הכנסת מקורות ומילואים: פסק מרן השו”ע (סי’ קנא סעיף ו’) שאין נכנסים לבית הכנסת עם סכין ארוך,
מקורות ונימוקים: עם ישראל שהו במדבר סיני ארבעים שנה, מעת צאתם מארץ מצרים ועד כניסתם לארץ ישראל, כידוע. השם מדבר
טעה בנוסח התפילה אבל אמר את כוונת הענין, האם יצא ידי חובה
מקורות ונימוקים: הנה מרן השו”ע (סימן תקצא סעיף ז’) כתב, “ועקדת היום לזרעו תזכור”, כך היא הנוסחא המפורסמת. והמדקדק לומר
מקורות וביאורים: כתב מרן השו”ע (יו”ד סימן סט סעיף יב): בשר ששהה ג’ ימים מעת לעת בלא מליחה נתייבש דמו
מאגר התשובות
מאגר תורני
הרשם לקבלת הניוזליטר
הרשם לקבלת תוכן מאגר 'תשובות' מידי שבוע לתיבת המייל שלך
כל הזכויות של התשובות והמאמרים שמורים לרבנים המשיבים שליט"א
הגאון ראש המוסדות שליט”א ביחד עם עשרות תלמידי חכמים מופלגים יעשו עבורכם סגולת החיד”א להקמת המזל, בעת פתיחת ההיכל.
בחסדי ה’ רבים נושעו מעל הטבע!
השאירו את הפרטים ובע”ה נחזור אליכם