שאלה:
האם אני יכול להשתמש בכיריים שלא היו כשרות לפסח?
תשובה:
לכתחילה יש להכשיר את הכיריים וגם בפסח רשאי להכשיר ואין בכך חשש, ועכ”פ יערה עליהם רותחים מכלי ראשון כגון מקומקום חשמלי, ואף שיש שהחמירו והצריכו להגעילם ויש שהחמירו ללבנן, מעיקר הדין סגי בעירוי.
מקורות:
מכיון שאין הבליעה עוברת מדופן לדופן ללא משקה וכמ”ש הרמ”א (יו”ד סי’ צב), ע”כ מעיקר הדין סגי בעירוי שזהו רוב תשמישו, וכ”כ מרן הרב עובדיה יוסף זצוק”ל בספר חזו”ע – פסח (דיני הכשרת כלים), ואע”ג שהגאון רב פעלים ח”ג (או”ח סי’ כח) החמיר להטעינם ליבון וכמ”ש הרמ”א (סי’ תנא סעיף ד’) שחצובה צריכה ליבון, מ”מ הוי חומרא וכפי שנתבאר שם במשנה ברורה, ועכ”פ בעירוי סגי.
ואם תרצה להחמיר יותר, תעביר את החצובה על פני האש הגלויה במעברים, וחשיב כליבון קל שדינו כהגעלה וכמבואר ברשב”א הנז’ בב”י (יו”ד סי’ קכא). והמעברים עצמם די בניקוי.
וכל זה לענין חצובה רגילה, אולם לענין כיריים אינדקציה וקרמיות דינם שונה.