שאלה:
האם נישואים בין שתי נשים לסביות הם מתקבלות על פי התורה ושייך בהם אחדות וקדושה ?
תשובה:
על פי התורה אין מושג נישואין בין שתי נשים, אלא בין גבר ואשה בלבד. כפי שאמרה התורה כי יקח איש אשה, המושג קידושין ונישואין נאמר רק לגבי קידושין ונישואין בין איש לאשה.
אותן נשים שיש להם משיכה לנשים, וכביכול נשואות לנשים, פועלות בניגוד לרצון התורה, ואין במעשיהם אחדות או קדושה. ההיפך הוא הנכון, התורה מחשיבה את מעשיהם כמעשה ארץ מצרים שהוא סמל למעשי טומאה.
לכן כל אשה שמרגישה משיכה לאשה ולא לגבר, צריכה לפנות לגורמי מוסמכים לבירור הסיבה לכך ואפשרות הטיפול בזה, ובעזרת ייעוץ וטיפול נכון תמצא בעצמה את הדרך הנכונה לחיות כרצון התורה.
מקורות ונימוקים:
קידושין ונישואין על פי התורה מוזכרים אך ורק בין איש לאשה כפי הלשון בפסוק, דברים כ”ד א’, כי יקח איש אשה וכו’.
מלבד האמור, עצם קיום חיים אינטימיים בין שתי נשים אסור הוא על פי התורה כפי שפסק הרמב”ם בהלכות איסורי ביאה פרק כא הלכה ח’ בזה”ל, נשים המסוללות זו בזו אסור וממעשה מצרים הוא שהוזהרנו עליו, שנאמר כמעשה ארץ מצרים לא תעשו, אמרו חכמים מה היו עושים איש נושא איש ואשה נושא אשה, ואשה נשאת לשני אנשים, אף על פי שמעשה זה אסור אין מלקין עליו, שאין לו לאו מיוחד והרי אין שם ביאה כלל, לפיכך אין נאסרות לכהונה משום זנות ולא תיאסר אשה על בעלה בזה שאין כאן זנות, וראוי להכותן מכת מרדות הואיל ועשו איסור, ויש לאיש להקפיד על אשתו מדבר זה ומונע הנשים הידועות בכך מלהכנס לה ומלצאת היא אליהן.
כן פסק גם השולחן ערוך להלכה באבן העזר סימן כ’ סעיף ב’ בזה”ל, נשים המסוללות (פי’ המשחקות ומתחככות) זו בזו, אסור, ממעשה ארץ מצרים (ויקרא יח, ג) שהוזהרנו עליו. וראוי להכותן מכת מרדות, הואיל ועשו איסור. ויש לאיש להקפיד על אשתו מדבר זה, ומונע הנשים הידועות בכך מלהכנס לה ומלצאת היא אליהן.
אכן אין ראוי להתעלם ממשיכה זו, אלא ראוי לברר את מקורה ולטפל בה, כי פעמים שמגיעה היא מטראומה נפשית כל שהיא או פגיעה מהעבר, לכן הדרך הנכונה היא לפנות לגורמים הנכונים לבירור מקור הבעיה ולדרך טיפול בה, ובעזרת ה’ תמצא הדרך הנכונה לחיות כפי רצון התורה.