שאלה:
הרב למה אישה צריכה לעשות הפסק 7 ימים? למה לא מספיק יום אחד? מה הרעיון?
קשה לשמור על נגיעה בתקופה הזו.
באמת יש אנשים ששומרים?
הרב לנו קשה…
הרב למה התורה מקשה על האדם.
למה אי אפשר לעשות את החיים יותר קלים?
תשובה:
אתם צודקים! אין ספק שיש קושי והרבה קושי בשמירת הטהרה, ובפרט אם יש אהבה וקשר טוב בין בני הזוג שהדבר קשה שבעתיים בייחוד כשנמצאים בבית ובחדר אחד. ואל תחשבו שהקושי מצוי רק אצלכם, אלא הקושי מצוי אצל כל הזוגות החיים ע”פ חיי התורה וההלכה, והגעגועים הם עזים בימים אלו אחד לשני.
וחז”ל גילו לנו בתלמוד מה מסתתר אחרי ציווי זה של תורתנו הקדושה: וזה לשון חז”ל: (נדה דף לא עמוד ב’):
היה רבי מאיר אומר מפני מה אמרה תורה נדה לשבעה, מפני שרגיל בה וקץ בה – שלא תתגנה על בעלה, אמרה תורה תהא טמאה ז’ ימים כדי שתהא חביבה על בעלה כשעת כניסתה לחופה וכו’.
הנה נותן התורה מכיר היטב את טבע בריאותיו אותם יצר במו ידיו, וטבע האדם למאוס בכל מה שרגיל אצלו, ולא רק למאוס אלא גם לקוץ. טבע האדם להתחדש, לאהוב את החדש ולמאוס במצוי וברגיל.
בכל הנאה בחיינו יש את הפעם הראשונה, שהיא המקסימום של ההנאה מכל ואילך ההנאה הולכת ומתפוגגת עם הזמן, אלוקים ידע זאת היטב, ומכיון שכן בא להיטיב עם האדם בכדי לשמר את אהבתו לאשתו, כדי לחבבה בעיניו כזמן כניסתה לחופה, על ידי הפרישה שבעה ימים חש האדם געגועים ובזה נשמרת אהבתם, הקב”ה מרוב אהבתו לעמו דאג לשמר את אהבתו לאשתו ע”י פרישתו ממנה בימים אלו.
ומה שטענתם שזה קשה, נכון, ואפילו קשה מאוד, אנו עושים עשרות פעולות שקשים לנו, אך מה שמחזיק אותנו, הוא הרווח הסופי.
ומן הניסיון אני אומר שתדעו!
שאנשים שעמדו בהצלחה בהרחקות, בפרישות ובגדרים כפי שהתוו לנו רבותינו, ביתם נשמר, אהבתם השתמרה, וחיי הנישואים שלהם פורח ומשגשג. דווקא אלו שכביכול לא התגברו על “אהבתם”, הרי שהזוגיות שלהם פגה ונעלמה, – צאו ובדקו את דברי.
ויהי רצון שתשרה השכינה במעונכם מתוך אהבה עולמים.