חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
הרב דוד אוחיון - ברכת אברהם משיב כהלכה

ארץ השואל: צרפת

שאלה:

באינדיאנפוליס 500 המנצח צריך לכרוע ברך ולנשק את הלבנים על המסלול .
האם יהודי יורשה לעשות זאת?

תשובה:

אינני מכיר את מקור המנהג הזה שאתה מציין, אולם התשובה לשאלתך היא, שכריעה ונישוק הקרקע מותר אם הוא סמל מסמלי המירוץ, ומסמלי את טקס הניצחון עבור המנצחים במירוץ.
אולם אם נישוק הקרקע מסמל איזה סמל לעבודה זרה או מגיע כמנהג ממנהגי עובדי אלילים, הדבר אסור.

מקורות ונימוקים:
כל דבר המגיע מסמלי עבודה זרה אסור בהחלט, גם כאשר הדבר נראה מגונה, כמו כריעה ונישוק האדמה וכדו’.

כפי שכתב הרמב”ם בהלכות עבודה זרה פרק ג’ הלכה ג’:

ואזהרה של עבודות אלו וכיוצא בהן הוא מה שכתוב ולא תעבדם, במה דברים אמורים בשאר עבודות חוץ ממשתחוה וזובח ומקטיר ומנסך אבל העובד באחת מעבודות אלו לאחד מכל מיני עבודת כוכבים חייב ואף על פי שאין דרך עבודתו בכך…, לכך נאמר לא תשתחוה לאל אחר לחייב על ההשתחויה אפילו אין דרך עבודתו בכך והוא הדין למקטר ומנסך, וזורק ומנסך אחד הוא.

עוד כתב שם הרמב”ם בהלכה ה’:

העובד עבודת כוכבים כדרכה ואפילו עשה דרך בזיון חייב, כיצד הפוער עצמו לפעור כדי לבזותו או זרק אבן למרקוליס כדי לבזותו הואיל ועבודתו בכך חייב ומביא קרבן על שגגתו.

 

שאלה:

באינדיאנפוליס 500 המנצח צריך לכרוע ברך ולנשק את הלבנים על המסלול .

האם יהודי יורשה לעשות זאת?

תשובה:

אינני מכיר את מקור המנהג הזה שאתה מציין, אולם התשובה לשאלתך היא, שכריעה ונישוק הקרקע מותר אם הוא סמל מסמלי המירוץ, ומסמלי את טקס הניצחון עבור המנצחים במירוץ.

אולם אם נישוק הקרקע מסמל איזה סמל לעבודה זרה או מגיע כמנהג ממנהגי עובדי אלילים, הדבר אסור.

מקורות ונימוקים:

כל דבר המגיע מסמלי עבודה זרה אסור בהחלט, גם כאשר הדבר נראה מגונה, כמו כריעה ונישוק האדמה וכדו’.

כפי שכתב הרמב”ם בהלכות עבודה זרה פרק ג’ הלכה ג’:

ואזהרה של עבודות אלו וכיוצא בהן הוא מה שכתוב ולא תעבדם, במה דברים אמורים בשאר עבודות חוץ ממשתחוה וזובח ומקטיר ומנסך אבל העובד באחת מעבודות אלו לאחד מכל מיני עבודת כוכבים חייב ואף על פי שאין דרך עבודתו בכך…, לכך נאמר לא תשתחוה לאל אחר לחייב על ההשתחויה אפילו אין דרך עבודתו בכך והוא הדין למקטר ומנסך, וזורק ומנסך אחד הוא.

עוד כתב שם הרמב”ם בהלכה ה’:

העובד עבודת כוכבים כדרכה ואפילו עשה דרך בזיון חייב, כיצד הפוער עצמו לפעור כדי לבזותו או זרק אבן למרקוליס כדי לבזותו הואיל ועבודתו בכך חייב ומביא קרבן על שגגתו.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לתשומת לב הגולשים:

אין ללמוד הלכה ממקרה אחד למקרה אחר, אלא על כל מקרה לגופו יש לשאול שוב ולקבל תשובה ספציפית, כיון שהדין עלול להשתנות בשל שינויים קלים בנידון. ובאופן כללי, עדיף תמיד ליצור קשר אישי עם רבנים, ולברר את ההלכות פנים אל פנים, ולא להסתפק בקשר וירטואלי ו\או טלפוני.
כל התשובות הינם תחת האחראיות הבלעדית של הרב המשיב עצמו, ולא באחראיות האתר ו\או ראש המוסדות.

פרסם כאן!
כל ההכנסות קודש לעמותת 'ברכת אברהם'. גם צדקה מעולה, גם פרסום משתלם לעסק שלכם.

לא מצאתם תשובה?

שאלו את הרב וקבלו תשובה בהקדם.

נהנתם? שתפו גם את החברים

מאמרים אחרונים

בטח יעניין אתכם!

צור קשר

מזכירות:

סגולת מרן החיד"א זצ"ל להרמת המזל

הגאון ראש המוסדות שליט”א ביחד עם עשרות תלמידי חכמים מופלגים יעשו עבורכם סגולת החיד”א להקמת המזל, בעת פתיחת ההיכל.

בחסדי ה’ רבים נושעו מעל הטבע!

השאירו את הפרטים ובע”ה נחזור אליכם

הרב והאברכים בפתיחת ארון קודש