חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם מותר לי לשמוע את אמא שלי שרה – או את סבתא שלי שרה?

הרב דוד אוחיון - ברכת אברהם משיב כהלכה

ארץ השואל: ארצות הברית

שאלה:

שלום וברכה
האם מותר לי לשמוע את אמא שלי שרה? או את סבתא שלי שרה?

תשובה:

האיסור לשמוע שירת נשים הוא עקב החשש לבוא לידי הרהור עבירה,
לכן לגבי האם או הסבתא שאין חשש להרהור שהרי אפילו חיבוק ונישוק מותר, מותר לאדם גם לשמוע את אמו או את סבתו מזמרות ושרות.

מקורות ונימוקים:
בגמרא בברכות דף כ”ד. איתא, אמר שמואל קול באשה ערוה שנאמר כי קולך ערב ומראך נאוה.

טעם הדבר הוא משום שקול האישה עלול להביא לידי הרהור. הואיל וכך, כתבו הפוסקים שכיון שהבן מותר בייחוד עם אמו וסבתו, ואין חוששין בזה להרהור, מותר גם בשמיעת זמר אמו או סבתו.

כן כתב הגאון הרב מרדכי גלבר שליט”א בספר מלבושי מרדכי פרק ב’ סעיף ו’. וכן כתב בספר אשי ישראל פרק נ”ז הערה צ”ח בשם הגאון הרב יהושע נוייבירט, וכן כתב בספר עוז והדר לבושה בעמוד 435.

בפרט שהבן מותר אף בנגיעה או נישוק וחיבוק של אמו וסבתו, כפי שכתב השו”ע באבן העזר סימן כ”א סעיף ז’, שמותרת האם בנישוק בנה והאב בנישוק בתו.

וכתבו הפוסקים, שההיתר בין אם לבנה הינו גם בין נכד לסבתו, כפי שכתב בחלקת מחוקק שם סימן כ”א ס”ק י’. ועיין עוד בספר עוד יוסף חי פרשת שופטים סעי׳ כ״א, ובשו״ת אבני ישפה ח”ב סי׳ פ״ט ענף ה׳ וענף ו׳. כן פסק גם בשו”ת שמע שלמה אבן העזר סי’ י”ב.

 

שאלה:

שלום וברכה

האם מותר לי לשמוע את אמא שלי שרה? או את סבתא שלי שרה?

תשובה:

האיסור לשמוע שירת נשים הוא עקב החשש לבוא לידי הרהור עבירה,

לכן לגבי האם או הסבתא שאין חשש להרהור שהרי אפילו חיבוק ונישוק מותר, מותר לאדם גם לשמוע את אמו או את סבתו מזמרות ושרות.

מקורות ונימוקים:

בגמרא בברכות דף כ”ד. איתא, אמר שמואל קול באשה ערוה שנאמר כי קולך ערב ומראך נאוה.

טעם הדבר הוא משום שקול האישה עלול להביא לידי הרהור. הואיל וכך, כתבו הפוסקים שכיון שהבן מותר בייחוד עם אמו וסבתו, ואין חוששין בזה להרהור, מותר גם בשמיעת זמר אמו או סבתו.

כן כתב הגאון הרב מרדכי גלבר שליט”א בספר מלבושי מרדכי פרק ב’ סעיף ו’. וכן כתב בספר אשי ישראל פרק נ”ז הערה צ”ח בשם הגאון הרב יהושע נוייבירט, וכן כתב בספר עוז והדר לבושה בעמוד 435.

בפרט שהבן מותר אף בנגיעה או נישוק וחיבוק של אמו וסבתו, כפי שכתב השו”ע באבן העזר סימן כ”א סעיף ז’, שמותרת האם בנישוק בנה והאב בנישוק בתו.

וכתבו הפוסקים, שההיתר בין אם לבנה הינו גם בין נכד לסבתו, כפי שכתב בחלקת מחוקק שם סימן כ”א ס”ק י’. ועיין עוד בספר עוד יוסף חי פרשת שופטים סעי׳ כ״א, ובשו״ת אבני ישפה ח”ב סי׳ פ״ט ענף ה׳ וענף ו׳. כן פסק גם בשו”ת שמע שלמה אבן העזר סי’ י”ב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לתשומת לב הגולשים:

אין ללמוד הלכה ממקרה אחד למקרה אחר, אלא על כל מקרה לגופו יש לשאול שוב ולקבל תשובה ספציפית, כיון שהדין עלול להשתנות בשל שינויים קלים בנידון. ובאופן כללי, עדיף תמיד ליצור קשר אישי עם רבנים, ולברר את ההלכות פנים אל פנים, ולא להסתפק בקשר וירטואלי ו\או טלפוני.
כל התשובות הינם תחת האחראיות הבלעדית של הרב המשיב עצמו, ולא באחראיות האתר ו\או ראש המוסדות.

פרסם כאן!
כל ההכנסות קודש לעמותת 'ברכת אברהם'. גם צדקה מעולה, גם פרסום משתלם לעסק שלכם.

לא מצאתם תשובה?

שאלו את הרב וקבלו תשובה בהקדם.

נהנתם? שתפו גם את החברים

מאמרים אחרונים

בטח יעניין אתכם!

צור קשר

מזכירות:

סגולת מרן החיד"א זצ"ל להרמת המזל

הגאון ראש המוסדות שליט”א ביחד עם עשרות תלמידי חכמים מופלגים יעשו עבורכם סגולת החיד”א להקמת המזל, בעת פתיחת ההיכל.

בחסדי ה’ רבים נושעו מעל הטבע!

השאירו את הפרטים ובע”ה נחזור אליכם

הרב והאברכים בפתיחת ארון קודש