פיסת עור דקה וארוכה שלעתים נשארת לאחר חיתוך הציפורניים, האם מותר להסירן בשבת?
אין להסיר פיסות עור אלו מן העור ואפילו פרשו רובן, כיון שסוף סוף הם מחוברות לגוף ויש בהם משום גוזז. אולם אם מצערות אותו יש להקל כשפרשו רובן מן העור.
מקורות:
ע”פ השולחן ערוך (אורח חיים הלכות שבת סימן שכח סעיף לא): צפורן שפרשה וציצין, שהן כמין רצועות דקות שפרשו מעור האצבע, סביב הצפורן, אם פרשו רובן כלפי מעלה ומצערות אותו, להסירן ביד, מותר. בכלי, פטור אבל אסור. לא פרשו רובן, ביד, פטור אבל אסור; בכלי, לה חייב חטאת. ופירש”י: כלפי מעלה, כלפי ראשי אצבעותיו; ור”ת פ’ דהיינו כלפי הגוף; וצריך לחוש לשני הפרושים. עכ”ל.
ומיהו אם פיסות העור הללו מצערות אותו מותר להסירן ביד אם פרשו רובן, כיון שהוסרו רובן הוי כתלושים, ובמקום צערא לא גזרו רבנן. וכמבואר במ”ב (ס”ק צו).
בטח יעניין אתכם!
לתשומת לב הגולשים:
אין ללמוד הלכה ממקרה אחד למקרה אחר, אלא על כל מקרה לגופו יש לשאול שוב ולקבל תשובה ספציפית, כיון שהדין עלול להשתנות בשל שינויים קלים בנידון. ובאופן כללי, עדיף תמיד ליצור קשר אישי עם רבנים, ולברר את ההלכות פנים אל פנים, ולא להסתפק בקשר וירטואלי ו\או טלפוני.
כל התשובות הינם תחת האחראיות הבלעדית של הרב המשיב עצמו, ולא באחראיות האתר ו\או ראש המוסדות.
מאמרים אחרונים
צ’ק ליסט (רשימת הכנות וקניות ותזכורות) לחתונה ונישואין
חשוב לערוך צ’ק ליסט לחתונה כדי לוודא ששום פרט חשוב לא יישכח במהלך ההכנות והאירוע עצמו. רשימה מסודרת מסייעת להוריד
י”ג – יום חמישי – תענית אסתר: גם בירושלים ובשאר עיירות המוקפות, קוראים בשנה זו את המגילה במוצאי התענית ולמחרת
הלכות “פורים משולש” עפ”י פסקי מרן הראש”ל רבינו עובדיה יוסף זצוק”ל כאשר חל יום ט”ו באדר בשבת קדוש, אזי בירושלים
בשבת שלפני ראש חודש אדר הסמוך לניסן, מוציאים שני ספרי תורה וקוראים בשני פרשת שקלים – בראש סדר כי תשא,
במסגרת הסכמים ובפשרות משפטיות בין הצדדים, קיימת מציאות שצד אחד מסכים “להודות” על דבר “על תנאי” שהצד השני יוותר על
כל הזכויות של התשובות והמאמרים שמורים לרבנים המשיבים שליט"א