מקורות וביאורים:
בשולחן ערוך יורה דעה (הלכות כבוד אב ואם סימן רמ סעיף ה’): כתב, אבל חייב לכבדו בגופו, אף על פי שמתוך כך בטל ממלאכתו ויצטרך לחזר על הפתחים. ודוקא דאית לבן מזונות לאיתזוני ההוא יומא, אבל אי לית ליה, לא מיחייב לבטל ממלאכתו ולחזור על הפתחים. עכ”ל.
והנה בנד”ד שיש לבן עבודה מסודרת והתשלום הוא חודשי, והיציאה היא יום יומית ומפריע הדבר לעבודתו, הרי זה אינו מחויב מן הדין.
וראה עוד בספר חסידים (סימן תקסג) כשיש מחלוקת לאשתו עם הוריו והדבר גובל בשלום בית, שעליו להקדים את שלום ביתו. וראה עוד בשו”ת הריב”ש (סי’ קכז). וע”כ אע”פ שבגמרא בקידושין אי’, דאיש סיפק בידו לעשות ואשה אין סיפק בידה לעשות, ומוכח דאין צריך לשמוע בקולה. מ”מ היות והדבר ייגרום לביטול והפרת שלום ביתו. וכן לחשש לחץ עצמי באופן שלך, על זה נאמר חייך קודמין, ואם ממונו אינו חייב להוציא בשביל כבוד הוריו, כל שכן גופו כשאין בידו סיפק. ומה גם שהרבה פעמים הדבר גובל בהתחייבות שהתחייב לאשתו בכתובתה.