מקורות ונימוקים:
החששות הכרוכות בבנק זרע:
כבר כתב מרן הרב יוסף שלום אלישיב זצוק”ל בקובץ תשובות ח”ג (סי’ קצ) שלקחת זרע מבנק הזרע יש כמה חששות בכך, אחד שיש פוסקים דס”ל דזה נחשב כביאת איסור. ועוד, שיש חשש של אח נושא אחותו, וגם חשש פריצות ועוד.
גם מרן הרב עובדיה יוסף זצוק”ל אע”ג שבשו”ת יביע אומר ח”י (אהע”ז סי’ י’), כתב שאין הוולד פגום, מ”מ כבר העיד הגר”י ברכה בשו”ת ברכת יהודה ח”ז (אהע”ז סי’ א או’ ג’) ששאלו על כך לצורך בחורה רווקה מבוגרת, והשיב לו הרב, שלא התיר לכתחילה אלא אם כבר נעשה שהוולד לא פגום, אבל אין להתיר זאת לכתחילה מפני כמה חששות. וגם בשו”ת שרדי אש ח”א (סי’ עט) חשש בלקיחת זרע מיהודי משום חשש אח נושא אחותו. וכ”כ בשו”ת ישכיל עבדי ח”ה. וכ”כ בשו”ת אשר חנן ח”ו (אהע”ז סי’ נג), שהדבר מהווה פריצות נוראה.
וגם בשו”ת חלקת יעקב (אעה”ז סימן יד) כתב לצווח ע”ד זה, ועמד משתומם כיצד יש מי שכתב להתיר זאת, והלא הוא דבר משוקץ ומתועב כזה שגם הקתולים והעומדים בראשם יצאו בתוקף עוז בגילוי רעת לאסור מעשים מכוערין כאלו הדומין למעשה ארץ מצרים וכנען ותועבותיהם ואנו עם הסגולה עם הנבחר עם תוה”ק בנאמרה מפי הגבורה נתיר לעשות שיקוץ ותיעוב כזה האם אין זה חילול השם היותר גדול.
וכ”כ להחמיר בשו”ת מנח”י ח”ד (סימן ה’) ובשו”ת ויצבר יוסף, ובשו”ת דברי יואל (סימן קז) ובשו”ת חשב האפוד (סימן קמ), ובשו”ת צי”א ח”ט (סי’ נא). ועל כן אין לסמוך בכך על המתירים.