וכמובן שיחד עם הסגולה, ראוי לאדם לפשפש במעשיו, ולהתפלל להקב”ה על הישועה הנצרכת לו, ולא לסמוך על הסגולה לבד. וראוי להזכיר בזה מה שכתב בעל ההילולא הנז’ הגאון הקדוש מוהר”ר יצחק אבוחצירא זלה”ה בספרו לב טהור[3], וז”ל: “צריך האדם המתפלל, שיחשוב בעצמו כעני שדופק על הפתח, וכיון שיחשוב עצמו עני, אזי הקב”ה אינו מואס בתפלתו ובקשתו, וזהו [הפירוש במה שכתוב בתהילים:] ‘תפלה לעני כי יעטוף’ – אזי יהיה ראוי ש’לפני ה’ ישפוך שיחו’, ויקבל תפלתו.” עכ”ל (והוא כמבואר בזוה”ק ואכמ”ל). כלומר אדם צריך להתפלל מתוך הרגשה ש”לא מגיע לי כלום”, וזו סגולה נפלאה לקיבול התפילות בעהי”ת.
ויהי רצון שיתקבלו התפילות, ותזכו לכל הישועות, ויתמלאו כל משאלות לבנו לטובה ולברכה, אכי”ר.
[ואגב, לזקוקים לישועות, יש לדעת שמחר הוא יום מסוגל מאוד לישועות, כפי שנכתב במאמר “ט”ו בשבט – סגולות ומעלות היום“].
מקורות:
[1] עמוד ה’, בדברי הרב השואל.
[2] מוגרבי, מהדורת תשע”ו, ח”ה עמ’ ר”צ.
[3] עמוד ס”ד. ספר “לב טהור” הוא אחד משלושת הספרים של הגאון הנז’ שנדפס בתוך ספר “תולדות יצחק”.
47 תגובות
איך ניתן להשיג את הקונטרס ‘ויצא יצחק לשוח בשדה’ המוזכר בתשובה?
עשיתי שנה שעברה והשנה אני אמורה לפתוח את הערק . אני לא שותה איפה לחפש למי לתת
העברנו את שאלתכם לרב שליט”א והוא ענה כדלהלן:
תשים את זה בבית הכנסת עם פתק לברך לעילוי נשמת הצדיק רבי יצחק בן רבי יעקב אבוחצירא זצ”ל זיע”א.
אם אני במילואים וכרגע אין באפשרותי לקנות ערק, האם אפשר לעשות את זה כשאצא לחופשה לבית?
העברנו את שאלתכם לרב שליט”א והוא ענה כדלהלן:
היום (י”ד שבט) תגיד בפה שבלי נדר אחרי שתחזור הביתה אתה תקנה ערק לעילוי נשמת רבי יצחק בן רבי יעקב אבוחצירא, כדי שבזכותו הקב”ה יעשה לך ישועה פלונית, ובלי נדר בשנה הבאה ביום י”ד שבט לאחר שתהיה הישועה תחלק את הערק. בהצלחה רבה במילואים, ושתזכה לחזור הביתה במהרה לשלום בבריאות ושמחה אכי”ר.
תגידי למחשהו לקנות עבורך
שאלה אם קניתי שנה שעברה ערק ומה שכתבתי לא התקיים ובכל אופן פתחתי אותו אתמול האם זה בסדר ? ומה לעשות שקניתי היום שוב ערק נוסף פשוט לכתוב שוב את הבקשה?
העברנו את שאלתכם לרב שליט”א והוא ענה כדלהלן:
מעיקרא לענ”ד היה יותר טוב לא לפתוח, אבל אם פתחתם וקניתם חדש זה בסדר גמור. ואם כבר קניתם עוד בקבוק, כדאי לנסח את בקשת הישועה באופן קצת שונה מהבקשה הראשונה, כי לפעמים הענין מתעכב מחמת סגנון הבקשה.
שואלת על השאלה ששאלה קרינה שנמצאת במילואים. אם אין ערק למה לא לעשות את הסגולה הראשונה שהרב כתב לעיל עם המים?
אגב בעלי שנה שעברה עשה את הסגולה הראשונה עם המים וממש לפני פחות מחודש סיימנו עם כל הבירוקרטיה של קניית דירה לאחר 9 שנות נישואים וציפייה לישועה. ב”ה הדירה כבר בשיפוצים.
עושים היום שוב פעם לשלם את כל החובות של הדירה בסיעתא דשמיא.
האם יש אפשרות שכל אחד מבני הזוג יעשה סגולה עם בקבוק מים אחר עם בקשה שונה?
אשמח לתשובות בהקדם. תודה מראש ויישר כח!!
העברנו את שאלתכם לרב שליט”א והוא ענה כדלהלן:
בוודאי אפשר לעשות גם את המים. בפשטות הם שני סגולות שונות, ואפשר לעשות גם וגם, אז במקרה של המילואים מי שלא רוצה להפסיד את הסגולה של הערק יעשה על האופן שכתבנו, ובנוסף לזה תמיד אפשר לעשות גם את הסגולה של המים.
ולגבי שני בני הזוג, כן אפשר לעשות אפילו כמה בקבוקים לאותו אדם, ובלבד שאח”כ ישתה ויברך על כל בקבקוק בנפרד כל יום במשך תקופה עד שיסתיים. (אבל לשים לב שלא תהיה ברכה שאינה צריכה, כלומר לשתות ולברך מבקבוק אחד, ולאחר כמה שעות שכבר הסיח דעתו לברך מהבקבוק השני וכן הלאה).
האם ניתן לעשות את הסגולה עם יין?
אין לי ערק ואף אחד לא שותה אצלינו ערק…
העברנו את שאלתכם לרב שליט”א והוא ענה כדלהלן:
הסגולה היא עם ערק מפני שהצדיק רבי יצחק אבוחצירא זלה”ה בחיי חיותו היה עושה תיקנים גדולים עם ערק, וזכותו בתיקונים אלו עומדת גם למי שמכין ערק לברכה לעילוי נשמתו. אז לעשות עם יין יכולים להעויל קצת כמו כל דבר שעושים לעילוי נשמת הצדיק, אבל לא יכול לעורר את זכותו המיוחדת שהיתה בתיקוני הערק. לכן כדי שהסגולה תהיה באמת חזקה, צריכים לעשות עם ערק דווקא.
מספיק לקנות בקבוק אחד או צריך גם לקנות בקבוק לחלק היום ?
העברנו את שאלתכם לרב שליט”א והוא ענה כדלהלן:
קונים בקבוק אחד ולא מחלקים אותו באותו יום, אלא עושים “תנאי” שאם יזכו לישועה פלונית, אז בשנה הבאה בע”ה יחלקו את הערק לעילוי נשמת הצדיק רבי יצחק ב”ר יעקב אבוחצירא זצוק”ל.
יש לי כמה בקשות לכמה ילדים האם הסגולה רק לילד אחד? האם אפשר בקבוק לכל סוג? זיווג? בנים? תשובה?
העברנו את שאלתכם לרב שליט”א והוא ענה כדלהלן:
כן אפשר לקנות הרבה בקבוקים, בקבוק אחד לכל ישועה. ולכל סוג של ישועה.
קניתי שנה שעברה ולצערי לא נושעתי… מה לעשות עם הבקבוק?
העברנו את שאלתכם לרב שליט”א והוא ענה כדלהלן:
לשמור את הבקבוק לשנה נוספת עד שתבוא הישועה.
ורצוי ביום ההילולא לנסח שוב את הבקשת הישועה באופן שונה קצת ממה שאמרתם בשנה הקודמת, כי לפעמים הניסוח (שרוצים ישועה באופן מאוד ספציפי) מעכב את הישועה.
בצלחה!
ערב מבורך
רק היום נודע לי על הסגולה.
אפשר לקיים אותה גם בערב טו’ בשבט או שפספסתי…
תודה
העברנו את שאלתכם לרב שליט”א והוא ענה כדלהלן:
הסגולה יותר חזקה כשעושים ביום ההילולא של הצדיק, מפני שאז יש לו יותר עוצמות בשמים, ונשמת הצדיק מקושרת יותר בארץ והיא כביכול יותר מרגישה את הבקשות של בני האדם כדי להתפלל להקב”ה עבורם. אבל גם בתוך שלושה ימים מיום ההילולא יש עדיין השפעה חזקה. וכל השנה גם כן אפשר אבל זה הרבה פחות יעיל.
אשמח לדעת אם אפשרי לעשות את הישועה גם היום ט״ו?
קראתי על הסגולה רק אתמול בלילה .
ואם כן עד מתי אפשרי לעשות
תודה
תראו למעלה כאן מה שהבאנו מהרב שליט”א במענה לתגובה של אתי. הרבה הצלחה!
מי חיבר את הספר ויצא יצחק לשוח בשדה
הגרני”ח אבוחצירא שליט”א.
שמעתי על הסגולה הזו רק היום…האם יש אפשרות לעשות אותה גם היום עד שקיעת החמה?
תראו למעלה בתגובה על “אתי”.
שבוע טוב ומבורך, האם ניתן לפתוח את הפתק שרשמתי ביום ההילולה לפני פחות משנה ולבדוק את הנוסח ולשנות במידת הצורך?
העברנו את שאלתך לרב שליט”א, והוא השיב כדלהלן:
כן זה אפשרי, אבל לנוסח החדש אין אותו הכח שיש לנוסח שנקבע ביום ההילולא, ועכ”פ כיון שיש צורך בדבר, אפשר בהחלט להתחשב בצורך.
בהצלחה!
אם גנבו לי את הבקבוק ערק משנה שעברה מה לעשות כשתבוא הישועה בעז”ה?
העברנו את שאלתך לרב שליט”א והוא ענה כדלהלן:
כשתבוא הישועה במהרה בע”ה, יקנה בקבוק ערק אחר תמורת הקודם, ויחלק ביום ההילולא לעילוי נשמת הצדיק, ויאמר בפה מלא שהבקבוק החדש הוא “פדיון” על הבקבוק שנגנב.
והמקום ימלא חסרונך. בשורות טובות בע”ה.
שלום וברכה רציתי לשאול:
האם צריך לכל בקשה בקבוק נפרד או לכתוב באחד את כל הבקשות?
מה לעשות שנה שעברה כתבתי כמה בקשות בבקבוק אחד וחלק התקיים וחלק לא ?
העברנו את שאלתכם לרב שליט”א:
כעיקרון אפשר לכתוב כמה בקשות על בקבוק אחד, אבל במקרה כזה הזכות מתחלקת לכמה בקשות, לכן עדיף בקבוק בפני עצמו לכל בקשה, בכך מגדילים את כח הזכות לכל בקשה ובקשה וממילא הישועה קרובה יותר בע”ה.
לגבי שנה שעברה, תחלקו חלק מתכולת הבקבוק, ואת השאר תחלקו לאחר שיתקיימו ג”כ הבקשות הנוספות בעהי”ת.
בשורות טובות!
שלחן כבוד הרב
יש ענין לקנות או שאני יכול להשתמש במה שאני מכין לבד תודה רבה
העברנו את שאלתכם לרב שליט”א, והוא השיב:
מה שאתם מכינים לבד זה מצויין.
בשורות טובות ישועות ונחמות!
תודה על כל ההסברים הנ”ל.
קנינו בקבוק ערק, האם ניתן לחלק לבקבוקים קטנים יותר ובכל בקבוק לבקש ישועה אחרת?
העברנו את שאלתכם לרב שליט”א, והוא השיב כדלהלן:
אם מצבכם הכלכלי קצת דחוק, אפשר בהחלט, וזה מצויין. אבל אם זה רק ענין של חיסכון, אז אינו כבודו של הצדיק כל כך, יותר יועיל לעשות בעין יפה לקנות בקבוק רגיל לכל ישועה.
בהצלחה!!
תודה רבה!
האם אפשר לבקש כמה בקשות עם בקבוק אחד, או שצריך כל בקשה בקבוק נפרד ?
לעיל הבאנו תשובה מהרב שליט”א שהשיב על זה, וכך כתב:
כעיקרון אפשר לכתוב כמה בקשות על בקבוק אחד, אבל במקרה כזה הזכות מתחלקת לכמה בקשות, לכן עדיף בקבוק בפני עצמו לכל בקשה, בכך מגדילים את כח הזכות לכל בקשה ובקשה וממילא הישועה קרובה יותר בע”ה.
האם אפשר לעשות שליח לקניית והטמנת הבקבוק?
גם, שמעתי צריך להטמין באדמה. מאיפה זה מגיע והאם זה נכון
העברנו את שאלתכם לרב שליט”א, והוא ענה כדלהלן:
כן אפשר למנות שליח.
ואין שום ענין להטמין את הבקבוק באדמה, אלא העיקר הוא לשמור את הבקבוק באיזה מקום שיודע שלא יקחו משם לשתות בטעות.
מי זה הגרני”ח אבוחצירא?
הרה”ג ר’ רן יוסף חיים מסעוד אבוחצירא שליט”א, מחבר הספרים מרי”ח ניחוח.
מה לעשות אם ביקשנו פרי בטן והתבשרנו לאחרונה ועדין לא רוצים לפרסם, חובה לשתות את העארק השנה או שאפשר לחכות להילולה של שנה הבאה?
העברנו לרב שליט”א את שאלתכם, והוא השיב כדלהלן:
כן צריכים לחלק השנה, זו היתה ההתחייבות שעבורה זכיתם לישועה, אבל אפשר למחוק מה שכתוב עליו ולא צריכים לפרסם מה היתה הישועה. ואפשר גם להניח באיזה בית הכנסת או כולל (רצוי ספרדי, ששם מכירים את הסגולה ויבינו מה טיבו של הבקבוק הזה) שלא מכירים אתכם שם, ואף אחד לא יבקש הסברים לאיזה ישועה זכיתם.
אני בדיוק לפני קניית בקבוק,לא חובבים אצלנו את סוגי הערק שמוציאים לרוב.
האם יש אפשרות לקנות פסטיס?
זה ערק עם תוספת טעם של ליקריץ או שחייב לקנות ערק רגיל?
בנוסף עשיתי את הסגולה שנה שעברה וקראתי את מה שכתבתי איך אפשר לדעת בוודאות שהסגולה והבקשות “התקבלו”?
חלקן אני יודעת שעוד לא אז פשוט לרשום אותן מחדש?
תודה רבה!
העברנו את שאלתך לרב שליט”א והוא השיב כדלהלן:
אם זה הרב ערק ורק מיעוט טעמים אחרים, אז זה בסדר גמור.
ולגבי איך לדעת אם הבקשות “התקבלו”, אם יש לכם צד שזה נקרא שהתקבל, אז כנראה שהיה שיפור או התקדמות מסויימת בנושאים שרציתם, ואפשר כבר להכיר תודה להקב”ה (ולצדיק שהתפלל עליכם להקב”ה), וזה עצמו מביא עוד ישועה.
ולגבי מה שכתבתם “חלקן אני יודעת שעוד לא”, אם הבנתי נכון רשמתם על הבקבוק כמה סוגים של בקשות, וחלקם התקבלו וחלקם לא התקבלו. אז חלק מתכולת הבקבוק תחלקו השנה, וחלק מהתכולה תשאירו לשנה אחרת כאשר תבוא הישועה בע”ה. ואין צורך לרשום מחדש (כי מה שקובע זה הדיבור בעת הקניה, ומה שרושמים הוא רק טכני כדי לזכור מה ביקשנו בבירור).