מקורות ונימוקים:
בתורה כתוב (ויקרא קדושים פרק יט): “איש אמו ואביו תראו ואת שבתותי תשמורו אני ה’ “. ולכאו’ איזה קשר ישר בין כיבוד הורים לשמירת שבת, אלא דורשת הגמרא במסכת בב”מ (דף לב.) שאפילו אביו מצווה לו חלל שבת, אל תשמע לו שהרי אני ה’ כבודי למעלה מכבודם. וכן מבואר בשולחן ערוך (יו”ד סי’ רמ סעיף טו): אמר לו אביו לעבור על דברי תורה בין במצוות עשה ובין במצוות לא תעשה ואפילו מצוה של דבריהם, לא ישמע לו. שהרי איש אמו ואביו תראו אני – כולכם חייבים בכבודי.