מקורות ונימוקים:
טכסיסי היצר הרע
תלמוד בבלי מסכת שבת דף קה עמוד ב:
כך אומנתו של יצר הרע, היום אומר לו עשה כך ולמחר אומר לו עשה כך. עד שאומר לו עבוד עבודה זרה והולך ועובד. אמר רבי אבין: מאי קראה – לא יהיה בך אל זר ולא תשתחוה לאל נכר, איזהו אל זר שיש בגופו של אדם – הוי אומר זה יצר הרע. ע”כ. ומבואר שהיצר מגיע לאדם ומפתהו בקטנות עד שנופל חלילה בחמורות. ובנידון שלפנינו, בדרל כלל הדבר מתחיל בנגיעות קלות ואח”כ עובר למעשים חמורים ה’ יצלינו. לפיכך יש לגדור כבר בתחילה את הפירצות.
להינשא לאחר
בתורה חומש דברים (כב, כט) מבואר שמאנס את הבתולה חייב לישא אותה, וכ”כ בשולחן ערוך אבן העזר (סי’ קעז ס”ג) שרק במאנס את הבתולה חייב לישא אותה, אבל ברצון ובפיתוי, ליכא מצוות עשה, ורק יש קנס, ובימינו אין דיני קנסות.
בענין הכתובה והודעה לחתן
אולם אם את בעזר”ה מתחתנת עם בחור בן תורה ויר”ש, עליך לעשות שאלת חכם אם את צריכה להודיע לו קודם החתונה, כדי שלא יהיה מקח טעות, וראה בשו”ת מנחת אשר וייס ח”א מה שדן בזה באריכות. וכן כיון שמתחייב בכתובה, ככתובה של בתולה מאתיים, ועושה זאת בחוסר ידיעה ולא מרצון, הרי שהכתובה פסולה, ראה שו”ע (אהע”ז סי’ סח סעיף ח’ וט’).
מתנה שניתנה שלא לצורך קידושין:
אין בזה בית מיחוש ובפרט כשלא אמר לה לשון קידושין או הדומה לזה, וכן שלא היה במעמד עדים.