מקורות ונימוקים:
טיפול להסרת מום אין בו איסור לא ילבש גבר שמלת אשה
טיפול לטשטוש חריג בצבע הפנים, שהוא שונה משאר בני האדם וגורם לבושה או אי נעימות, מותר לעשותו, ואין בכך איסור לא ילבש גבר שמלת אשה.
כפי שכתב בשו”ת מנחת שלמה חלק ג’ סימן פ”ב אות ז, שכל דבר שאין מטרתו לייפוי אלא להסרת המום, מותר.
וכן כתב בשו”ת אז נדברו חלק רביעי סימן ל”ז, שכל דבר שאין עיקרו לקישוט אלא לניקיון או רפואה וכדו’ מותר, ולפיכך כתב להתיר לטפל בסבון או בדרך אחרת להסרת פיצעי בגרות גם בגבר.
איפור קבוע האם הוא אסור כדין כתובת קעקע
בנוגע לנידון איפור קבוע אם יש בו משום איסור כתובת קעקע, נחלקו בדבר הפוסקים, יש שכתבו להימנע מכך בכל דרך, כפי שכתב הגאון הגר”ש וואזנר בשבט הלוי, וכפי שכתב בספר נשמת אברהם בשם הגרי”ש אליישיב זצ”ל, וכן כתב בחריפות הגאון הרב ברוך שרגא שליט”א בשו”ת והיה העולם חו”מ סימן ט”ו ואף בשו”ת אבני דרך חלק ב’ סימן ז’. אמנם מאידך הגר”ע בצרי שליט”א כתב להתיר, וכן האריך בזה הגאון הרב אשר וייס שליט”א בשו”ת מנחת אשר חלק ב’ סימן נ”ו שיש להקל בשעת הדחק.
ולעניין הלכה כתב בזה מרן רבינו עובדיה יוסף זצ”ל בספרו טהרת הבית חלק ג’, להתיר אפילו לגבי אשה העושה כן לנוי וליופי, יש לה על מה שתסמוך ואין מזניחין אותה. והוסיף וכתב שבמקום שיש צורך בכך על מנת לכסות ולטשטש צלקת או לשים צורת שערות בגבות העין יש להורות להקל אף לכתחילה”.
לפיכך בנידון השאלה שלפנינו, כיון שלדעת מרן הרב עובדיה הדבר מותר, וכיון שאף לדעת החולקים אין האיסור אלא מדרבנן, הואיל ולרוב הפוסקים אין איסור כתובת קעקע מן התורה אלא ברושם או בכתיבה ולא בהזרקת דיו כעין זה שלפנינו שמדובר על טשטוש שינוי בגווני העור, בהזרקת צבע שהוא כגוון העור, ומאחר ויש בדבר גם אי נעימות ויש בה כבוד הבריות. לפיכך יש להתיר הדבר כאמור.