מקורות וביאורים:
כתב מרן השו”ע (יו”ד סימן סט סעיף יב): בשר ששהה ג’ ימים מעת לעת בלא מליחה נתייבש דמו בתוכו ולא יצא עוד על ידי מליחה. ואין לאוכלו מבושל אלא צלי. והיינו טעמא דלא יבשלו, שמא לא יצא כל דמו על ידי צלייה ויצא לאחר מכן ע”י הבישול. והה”ה לענין כבד וכמ”ש החיד”א במחזיק ברכה (סי’ עג או’ ט’). אולם הרב כה”ח (סימן סט או’ קצז) כתב בשם המנחת יעקב להקל בזה, וכן כתב בספר ערוך השולחן (סימן סט סעיף ע) שי”ל שמאחר והכבד כולו דם, רק התורה התירתו ע”י צלייתו שוב אין חילוק בין עבר עליו ג’ ימים או לא עבר עליו ושכן נראה עיקר שהרי לא הוזכר בשום פוסק לחלק בכבד בזה.עיי”ש. מ”מ לכתחילה אין להקל וכפי שכתב הרב כה”ח (שם) ועוד.
אלא שיש לדון לענין חימום הבשר במיקרוגל אם דנים אותו כבישול לענין זה, ובשו”ת אור לציון ח”ה (פרק יג אות יא) התיר, לפי שאין החימום במיקרוגל פועל כבפועלת הבישול. ולענ”ד נראה כן לדינא, ואע”ג שבשו”ת שבט הקהתי ח”ו (סי’ רסה) החמיר בזה, מ”מ מאחר ולדעת הרבה פוסקים מועיל אפילו לצלות כבד במיקרוגל, ועי’ בספר ילקוט יוסף ח”א (או”ה סי’ עו סעי’ יח) ועוד, א”כ פשיטא דבכה”ג יש להקל ולדונו או כחימום או כצלייה, ולא כבישול ובפרט שהדבר רק מחומרת הגאונים.