מקורות ונימוקים:
נטילת ידיים בכניסה לבית הכסא אין צריך להסיר את הרטייה, לפי שהרוח רעה אינה שורה על מקום מכוסה, וכמ”ש השדי חמד בשו”ת מכתב לחזקיהו (או”ח סי’ ב’), וכ”כ הגר”ח פלאג’י הוב”ד בשו”ת יביע אומר חלק ד’ (סי’ ב’ אות ח’). ואע”ג שמדברי הביאור הלכה (או”ח סימן ד’) נראה ששורה רוח רעה גם באופן שמכסה ידיים עם כפפות, התם איירי על רוח רעה של הבוקר שתקיפה יותר וכפי שהארכתי בספרי שו”ת תורת מאיר ח”א (סימן ב’), יעו”ש.
אולם לנטילה בשחרית כשקמים מהשינה בבוקר, יש להיזהר וכמ”ש הרשב”א ח”א (סימן קצא) והשו”ע (סימן ד’) דנכון להיזהר בנטילה זו כנטילת ידיים לסעודה.
ובנטילת ידיים לסעודה כתב השו”ע (סי’ קסא סעיף א’) שרטייה חוצצת.אלא שכתב המ”ב (סק”ה) שרטייה חוצצת דווקא במקום שיש לחוש שיסירנה באמצע הסעודה וכגון במקום מיחוש או צער קטן.