מקורות ונימוקים:
“לא ילבש”
הנה דין לא ילבש גבר שמלת אשה וכו’, לא נאמר דווקא על לבישת בגדים, אלא כל ייפוי ותיקון שנוהגות לעשות אותו הנשים, גבר שיעשה כן, עובר באיסור לא ילבש, וכמבואר מפורש בשולחן ערוך (יו”ד סימן קפב סעיף א וב’) לגבי המעביר שער בית שחי ושער הערווה. וגם להאריך את השער הרבה, נוהגות בימינו נשים בלבד לעשות כן ולא גברים.
ואע”ג שגם גברים שאינם שומרים תורה ומצוות נוהגים כן לצערנו, וכן גויים רבים, מ”מ תלוי הדבר בב’ תרוציו של הפרישה הנז’ שם ברבי עקיבא איגר. ולמעשה האחרונים העלו שנכון להחמיר בכך באיסור תורה.
משום “ובחקותיהם לא תלכו”
כתב מרן השולחן ערוך (יו”ד סי’ קעח ס”א): אין הולכים בחוקות הגויים ולא ילבש מלבוש המיוחד להם, ולא יגדל ציצית ראשו כמו ציצית ראשם, וכו’. וכתב הרמ”א (שם) וכל זה אינו אלא בדבר שנהגו בו לשם פריצות כגון, שנהגו ללבוש מלבושים אדומים. והנה גידול שער הראש הוא ודאי ענין של פריצות, ולכך יש להימנע מכל וכל ליהודי קדוש מלעשות כן.