מקורות ונימוקים:
איסור משכב זכור אמרה התורה בספר ויקרא פרק י”ח פסוק כ”ב:
“וְאֶ֨ת זָכָ֔ר לֹ֥א תִשְׁכַּ֖ב מִשְׁכְּבֵ֣י אִשָּׁ֑ה תּוֹעֵבָ֖ה הִֽוא” ובגמרא פירשו, תועבה מלשון תועה אתה בה, והיינו שאין המשכב אלא בין איש לאשה ולא בין איש לאיש.
אמנם אין אזהרה זאת אלא ליהודיים, מניין לנו כי משכב זכר נחשב לגילוי עריות האסור גם למי שאינו יהודי.
לעניין זה אמרה התורה בספר בראשית פרק ב פסוק כ”ד בזה”ל:
“עַל־כֵּן֙ יַֽעֲזָב־אִ֔ישׁ אֶת־אָבִ֖יו וְאֶת־אִמּ֑וֹ וְדָבַ֣ק בְּאִשְׁתּ֔וֹ וְהָי֖וּ לְבָשָׂ֥ר אֶחָֽד”
ודרשה הגמרא בסנהדרין דף נ”ח. בזה”ל:
דתניא על כן יעזב איש את אביו ואת אמו רבי אליעזר אומר אביו אחות אביו אמו אחות אמו רבי עקיבא אומר אביו אשת אביו אמו אמו ממש ודבק ולא בזכר באשתו ולא באשת חבירו והיו לבשר אחד מי שנעשים בשר אחד יצאו בהמה וחיה שאין נעשין בשר אחד