מקורות ונימוקים:
נחלקו הראשונים האם כלים שהתבשלו בבישולי עכו"ם צריכים הכשר, ולהלכה מרן השולחן ערוך (יו"ד סימן קיג סעיף טז) פסק להצריכם הגעלה, ורק בשם יש אומרים כתב, שאין צריך. ועל כן לכתחילה אין לתת לה לבשל שהרי דינה כגויה גמורה לכל הדינים עד שתתגייר כדת וכדין.
ומכל מקום אם עברה ובישלה עבור כל בני הבית, יש להקל מכמה טעמים, א. שהרי כתב הש"ך (ס"ק כ) בשם התורת חטאת, שבדיעבד יש להקל בבית ישראל. והש"ך כתב לחלק בין אם בישלה בבית ישראל עבור עצמה בלבד דחמיר טפי, לבין אם בשלה לכל בני הבית שיש להקל בדיעבד בבית ישראל. ב. יש לצרף דעת הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצ"ל שכתב דאין בישולי גויים בחשמל. והוב"ד בס' ברוך שאמר – שרגא (הל' יו"ט). וכל שכן אם הכלי אינו בן יומו, דיש לצרף גם דעת הערוך השולחן (יו"ד סי' קיג או' כב) שהקיל בזה ושלא כדעת הש"ך.
תגובה אחת
ישר כח