הרב דוד אוחיון - ברכת אברהם משיב כהלכה

ta: A prióri, a partir de que horas é possível rezar minchá guedola?

Pergunta:

A prióri, a partir de que horas é possível rezar minchá guedola?

Resposta:

O tempo da tefilá de minchá guedola se inicia meia hora após a metade do dia. E esse cálculo é feito de acordo com horas temporárias (shaot zemaniot).

Pela lei se pode iniciar recitando os korbanot e “Ashrê Yoshvêi Veitecha” alguns minutos antes do tempo da tefilá, e imediatamente quando chegar o tempo de minchá guedola se inicia a Amidá.

 

Fontes:

זמן מנחה גדולה

תפילת המנחה היא כנגד קרבן תמיד של בן הערביים, כפי שכתב הרמב”ם בהלכות תפילה פרק ג’ הלכה ב’ בזה”ל, כבר אמרנו שתפלת המנחה כנגד תמיד של בין הערבים תקנו זמנה, ולפי שהיה התמיד קרב בכל יום בתשע שעות ומחצה, תקנו זמנה מתשע שעות ומחצה והיא הנקראת מנחה קטנה, ולפי שבערב הפסח שחל להיות בערב שבת היו שוחטין את התמיד בשש שעות ומחצה אמרו שהמתפלל מאחר שש שעות ומחצה יצא ומשהגיע זמן זה הגיע זמן חיובה, וזו היא הנקראת מנחה גדולה”.

ובשו”ע או”ח סימן רל”ג סעיף א’, כתב מי שהתפלל תפלת המנחה לאחר ו’ שעות ומחצה ולמעלה, יצא. ועיקר זמנה מט’ שעות ומחצה ולמעלה עד הלילה לרבנן, ולרבי יהודה עד פלג המנחה שהוא עד סוף י”א שעות חסר רביע. ובהגהת הרמ”א שם ביאר כי משערים שעות אלו לפי ענין היום, ואף אם היום ארוך משערינן לי”ב שעות והם נקראים שעות זמניות, וכן כל מקום ששיערו חכמים בשעות, משערינן לשעות אלו.

לפיכך המעוניין להתפלל מנחה גדולה, זמן תפילתו לכתחילה היא בחלוף חצי שעה זמנית לאחר חצות היום.

ניתן להתחיל באמירת הקרבנות ו”אשרי יושבי ביתך” קודם זמן מנחה גדולה

בגמרא ביומא דף כ”ח: מבואר כי עיקר זמן תפילת המנחה הוא מיד לאחר חצות היום, לפיכך אברהם אבינו היה מתפלל מנחה מיד עם זמן חצות היום, ורק בבית המקדש היו ממתנים חצי שעה מפני שלא היה ניכר שהגיע חצות עד לאחר חצי שעה.

כך מבואר גם בדברי רש”י בפסחים דף צ”ג: בד”ה חמישה, שם כתב בזה”ל, שעת שחיטה מחצות היום ואילך, דבין הערבים כתיב ביה כתמיד, ותמיד, אף על פי שנשחט בשש ומחצה זמנו מן התורה מתחלת שבע ואילך, שמתחלת החמה להתעקם כלפי מערב קצת, ומשחרי כותלי וכו’.

לפיכך כתבו הפוסקים כי מי שהתפלל תפילת מנחה מחצות היום יצא ידי חובה, כפי שכתב בספר גבורות ארי על הגמרא ביומא כ”ח.

מטעם זה גם כתב בשו”ת מנחת יצחק חלק ו’ סימן נ”ג להתיר במנחה שבתענית ציבור לקרוא בתורה קודם זמן מנחה גדולה.

לפיכך ניתן להתחיל באמירת הקורבנות ובאמירת אשרי יושבי ביתך לכתחילה כמה דקות קודם זמן מנחה גדולה, ומיד בהגיע זמן מנחה גדולה, כלומר חצי שעה לאחר חצות היום, להתחיל בתפילת שמונה עשרה של מנחה.

ta: O tempo da tefilá de minchá guedola se inicia meia hora após a metade do dia. E esse cálculo é feito de acordo com horas temporárias (shaot zemaniot). Pela lei se pode iniciar recitando os korbanot e “Ashrê Yoshvêi Veitecha” alguns minutos antes do tempo da tefilá, e imediatamente quando chegar o tempo de minchá guedola se inicia a Amidá.   Fontes: זמן מנחה גדולה תפילת המנחה היא כנגד קרבן תמיד של בן הערביים, כפי שכתב הרמב”ם בהלכות תפילה פרק ג’ הלכה ב’ בזה”ל, כבר אמרנו שתפלת המנחה כנגד תמיד של בין הערבים תקנו זמנה, ולפי שהיה התמיד קרב בכל יום בתשע שעות ומחצה, תקנו זמנה מתשע שעות ומחצה והיא הנקראת מנחה קטנה, ולפי שבערב הפסח שחל להיות בערב שבת היו שוחטין את התמיד בשש שעות ומחצה אמרו שהמתפלל מאחר שש שעות ומחצה יצא ומשהגיע זמן זה הגיע זמן חיובה, וזו היא הנקראת מנחה גדולה”. ובשו”ע או”ח סימן רל”ג סעיף א’, כתב מי שהתפלל תפלת המנחה לאחר ו’ שעות ומחצה ולמעלה, יצא. ועיקר זמנה מט’ שעות ומחצה ולמעלה עד הלילה לרבנן, ולרבי יהודה עד פלג המנחה שהוא עד סוף י”א שעות חסר רביע. ובהגהת הרמ”א שם ביאר כי משערים שעות אלו לפי ענין היום, ואף אם היום ארוך משערינן לי”ב שעות והם נקראים שעות זמניות, וכן כל מקום ששיערו חכמים בשעות, משערינן לשעות אלו. לפיכך המעוניין להתפלל מנחה גדולה, זמן תפילתו לכתחילה היא בחלוף חצי שעה זמנית לאחר חצות היום. ניתן להתחיל באמירת הקרבנות ו”אשרי יושבי ביתך” קודם זמן מנחה גדולה בגמרא ביומא דף כ”ח: מבואר כי עיקר זמן תפילת המנחה הוא מיד לאחר חצות היום, לפיכך אברהם אבינו היה מתפלל מנחה מיד עם זמן חצות היום, ורק בבית המקדש היו ממתנים חצי שעה מפני שלא היה ניכר שהגיע חצות עד לאחר חצי שעה. כך מבואר גם בדברי רש”י בפסחים דף צ”ג: בד”ה חמישה, שם כתב בזה”ל, שעת שחיטה מחצות היום ואילך, דבין הערבים כתיב ביה כתמיד, ותמיד, אף על פי שנשחט בשש ומחצה זמנו מן התורה מתחלת שבע ואילך, שמתחלת החמה להתעקם כלפי מערב קצת, ומשחרי כותלי וכו’. לפיכך כתבו הפוסקים כי מי שהתפלל תפילת מנחה מחצות היום יצא ידי חובה, כפי שכתב בספר גבורות ארי על הגמרא ביומא כ”ח. מטעם זה גם כתב בשו”ת מנחת יצחק חלק ו’ סימן נ”ג להתיר במנחה שבתענית ציבור לקרוא בתורה קודם זמן מנחה גדולה. לפיכך ניתן להתחיל באמירת הקורבנות ובאמירת אשרי יושבי ביתך לכתחילה כמה דקות קודם זמן מנחה גדולה, ומיד בהגיע זמן מנחה גדולה, כלומר חצי שעה לאחר חצות היום, להתחיל בתפילת שמונה עשרה של מנחה.

a terra do questionador: ישראל

Deixe um comentário

O seu endereço de e-mail não será publicado. Campos obrigatórios são marcados com *

OBSERVE*

Atenção: Nao se deve aprender de um caso para o outro, cada caso deve ser analizado individualmente. De forma geral, é melhor sempre ter contato com um Rabino pessoalmente, e não ter só contato virtual. Nota-se que onde há um Rabino local ("Mara Deatra"), deve-se perguntar para ele. As respostas são de responsabilidade do rabino as que respondeu, e nao de responsabilidade do site e/ou do Rab. Bahbout.

Anuncie aqui!
O pagamento do anuncio é integralmente para o fundo de caridade do Instituto Bircat Avraham em Jerusalém. Aproveite a oportunidade de anunciar seu negócio sendo isto uma ótima caridade.

Não encontrou a resposta?

Pergunte ao Rabino!

Compartilhe com seus amigos

Last Últimos artigos

Entre em contato

צור קשר

מזכירות:










O importante yarzait do Grande Tzadikim Oculto das últimas gerações - "AHAVAT CHAIM" -Chacham Menachem Menashe z"l - 12º Elul

O chefe das instituições – Hamekubal – vai orar por você especialmente por tudo o que você precisa!
Para todo e qualquer nome no túmulo dos Tsadikim, com nomes sagrados especiais de acordo com a Cabala

Deixe seus dados que retornaremos