Fuentes:
לגבי מסטיק בתענית שאסור, כ”כ בשו”ת אהל משה צווייג ח”ב סי’ קי”ג אות ב’, שהרי כל עץ מתוק אסור ללועסו בתענית צבור כמ”ש מג”א סי’ תקס”ז סק”ח. עיי”ש. וכ”כ בשו”ת ישכיל עבדי ח”ח חאו”ח סי’ כ’ אות נ”ד. וכ”כ בשו”ת מקוה המים ח”ג סי’ מ”ז אות ד’. וכ”כ מרן ג”ע מוהר”ר עובדיה יוסף זצוק”ל בקול סיני תמוז תשכ”ד ואח”כ בחזון עובדיה ארבעה תעניות עמ’ כ”ט. ובילקו”י הנדמ”ח תנעיות עמ’ קכ”א. וכ”כ בגר”ש דבלצקי זצ”ל בקו’ דיני ד’ תעניות עמ’ ב’, ושו”ת תפלה למשה ח”ו סי’ כו’, ועוד שלמים וכן רבים, ואכמ”ל. והגרי”ש אלישיב זצ”ל הורה דאפי’ כשאין בו טעם אסור כמו שהביא בשמו בשו”ת ישא יוסף חאו”ח ח”ד סי’ קצ”ח.
ולגבי ברכה על המסטיק, כ”כ בשו”ת יביע אומר חלק ז חאו”ח סי’ ל”ג, ודלא כהרב ישכיל עבדי ושו”ת תפלה למשה ועוד ואכמ”ל. ואע”פ שמקצר אני בזה (כיון שבלא”ה כבר כתב בזה מרן מוהרע”י זלה”ה), אכתוב בזה מעשה ששמעתי, שבאו לפני הגאון חכם שלום כהן זצוק”ל, ושאלו אותו אם מברכים על מסטיק, וענה בחיוב, ואז שאלו אותו אבל כתב בשו”ת יצחק ירנן שאין לברך על המסטיק, וענה: “אז שימשיך לרנן” עכ”ל (כמובן אמר כן דרך חביבות ולא זלזול בגאון הגדול בעל שו”ת יצחק ירנן שליט”א, והדברים פשוטים).
ויש להרחיב מאוד בכל הנ”ל אך אין כעת הזמן והמקום ודי בהנ”ל כיון שלא”ה דעתו של מרן מלכא מוהרע”י זלה”ה מפורשת לעיני כל ישראל.