Fuentes:
בענין שדעתו של מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק”ל שאמירת הלכה או פסוק לא מועילה להתיר לעשות קפנדריא בבית הכנסת (דלא כהרב ביאור הלכה), כן הוא בספרו הליכות עולם ח”א עמ’ רס”ו. ומה שכתוב בגמ’ שמועיל אמירת הלכה וכדומה, היינו דוקא לענין מי שרוצה להכנס לבית הכנסת לאיזה צורך שאינו תורה ותפילה, וכגון שרוצה לקרוא לחבר. וכמדוייק כל זה מדברי מרן השו”ע ואכמ”ל.
ולגופו של ענין, לגבי מי שנכנס לביהכנ”ס כדי לקרוא לחבר וכדומה, שעל זה משמע מלשון הגמ’ שיש סדר עדיפויות, ורק מי שלא יודע הלכה יקרא פסוק וכפי שציינתם לנכון, הנה כבר עמד על זה בספר תהלה ליונה על מגילה דף כ”ח ע”ב (מדפי המסכת) וכתב דאע”פ שכך היא משעות הגמ’ (וכן נראה דפסק הכף החיים סופר סי’ קנ”א סקכ”ג), מ”מ לשון הרמב”ם פי”א מתפילה ה”ט ומרן השו”ע סי’ קנ”א סע’ א’ ברור מללו דאין ספר עדיפויות בזה, וכנראה שמכאן למנהג ישראל קדושים שאומרים אף לכתחילה פסוק ולא מקפידים לומר דוקא הלכה.