מודעת זאת דמרן השו”ע גופיה הביא ביתה יוסף סי’ תק”ס דברות הכל בו סי’ ס”ב (והוא מספר אורחות חיים הל’ ט’ באב אות י”ג דף צ”ה ע”ב), דמובן מדבריו דמה ששוברים את הכוס (כמוזכר בתוס’ ברכות דף ל”א ע”א) בא כתחליף להנחת אפר מקלה בראש החתן. וכתב הגאון מהר”י מלוכו זלה”ה בשלחן גבוה ביק תק”ס סק”ה, שכך מנהגינו, שלא נהגו אלא לשבר כוס אחרי הקידושין ושבע ברכות. ואמנם בשו”ת אור לציון ח”ג עמ’ זר”ע כתב לתמוה על השלחן גבוה, דהאיך יפטור דבר זה תקנת חכמים שתיקנו לתת אפר בראש חתנים, כפי שמפורש בתלמוד, והרי הרמ”א בדרכי משה סי’ תק”ס כתב שיש לעשות שניהם. עכ”ד. וכבר השיב על דבריו מרן מלכא מוהר”ר עובדיה יוסף זצוק”ל בחזו”ע ד’ תעניות עמ’ תל”ב, דבאמת לא קשיא מידי, דאשתמטיתיה מאור לציון את לשון הכל בו והארחות חיים, שהביאו מרן הבית יוסף, שאינם נוהגים לתת אפר בראש חתנים, לפי שאין העם מוחזקים בהנחת תפלין, ונהגו לעשות זכר אחר במקומו וכו’. ולכן פשט המנהג לשבר הכוס אחר שבע ברכות. ע”כ. וזה מבואר כדברי השלחן גבוה והמעשה רוקח. ואפשר שכוונת הכל בו שאין מוחזקים להניח תפלין כשרים כראוי כדת וכדין. ועינינו הרואות שלא נהגו אצלינו בהנחת אפר, אלא בשבירת כוס של זכוכית. וכמ”ש גם הרב נהר מצרים אה”ע דף קפד ע”א, ושאר אחרונים מגאוני ספרד. עיי”ש. ע”כ נועם אמריו של מרן מוהרע”י זלה”ה. ומר בריה דרבינ”א הרה”ג ר’ יעקב יוסף זצ”ל היה מזהיר על כך בחריפות, דאין להניח אפר בראש החתן לשנות ממנהגינו, כי העושה כן אינו אלא כעם הארץ שלא ידוע מה שהביא מרן בב”י בשם הכל בו עכ”ד. (וקצרתי בכל זה עד מאוד).

The laws of the eve of Passover that falls on Shabbat (2025)
This year (2025) the fourteenth of Nissan (the eve of Passover) falls on Saturday, the chametz is checked by candlelight